فعال شدن گشت‌های دولتی حفظ کاربری اراضی کشاورزی

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاروزی لرستان از فعال شدن گشت‌های دولتی حفظ کاربری اراضی کشاورزی در این استان خبر داد.

صید احمد مرادی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با حمایت‌های سازمان امور اراضی کشور و سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان توانسته‌ایم فعال سازی مجدد گشت‌های حفظ کاربری اراضی را در بخش دولتی در استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این گشت‌ها ۳۰۰ هزار هکتار از مناطق بحرانی را تحت پوشش دارند اظهار داشت: کسانی که بخواهند خارج از محدوده شهر، شهرک و روستاها تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی را داشته باشند بدون شک با دستور مقام قضایی ساخت و سازهای آنها تخریب خواهد شد.

مدیر امور اراضی لرستان افزود: به زودی سامانه ۱۳۱ در مدیریت امور اراضی استان راه‌اندازی که از طریق این سامانه نقطه نظرات، پیشنهادات، انتقادات، گزارش‌ها و اخبار مربوط به حفظ و تغییر کاربری اراضی استفاده خواهد شد.

مرادی با بیان اینکه برای فعالیت‌های بخش کشاورزی و توسعه آن برای اجرای طرح در این زمینه هیچ گونه محدودیت صدور مجوز نخواهیم داشت، گفت: در سراسر استان ۵۰ مرکز خدمات کشاورزی کار رصد اراضی را انجام که در صورت مشاهده هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز برخورد قانونی خواهد شد.

پایان پیام

کشاورزی

کشاورزی دانش و هنر کشت گیاهان است. کشاورزی مهم‌ترین پیشرفت در ظهور تمدن بشری غیرمهاجر بود. توسعه کشاورزی و پرورش گونه‌های اهلی توسط انسان باعث افزایش غذای موجود و شکل‌گیری شهرها شد. کشاورزی متمرکز که بر اساس کشاورزی تک محصولی است، در قرن ۲۱ بیشترین خروجی را به خود اختصاص داده‌است، اگرچه هنوز در قرن ۲۱، زندگی نزدیک به ۲ میلیارد انسان به کشاورزی معیشتی وابسته است.

برزشناسی مدرن، اصلاح نباتات، مواد شیمیایی زراعی مانند سموم دفع آفات و کودها و دیگر پیشرفت‌های فنی به شدت باعث افزایش بازدهی مزرعه‌ها شده، اگرچه باعث آسیب‌های گسترده زیست‌محیطی نیز شده‌است. برخی از این مشکلات زیست‌محیطی عبارتند از: تأثیرات در گرم شدن کره زمین، تخلیه سفره‌های زیرزمینی، جنگل زدایی، مقاومت به آنتی‌بیوتیک و استفاده از هورمون‌های رشد در تولید گوشت صنعتی. ارگانیسم‌های اصلاح شده ژنتیکی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند، اگرچه برخی از آنها در کشورهای خاص ممنوع هستند.

کد خبر : 3023 ساعت خبر : 9:48 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3023
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات