لحظه‌به‌لحظه با آتش‌سوزی پلدختر

به گزارش پایگاه خبری گلونی بعد از انتشار خبر آتش‌سوزی جنگل‌های پلدختر، تعدادی از جوانان خرم‌آبادی به صورت خودجوش برای کمک به این حادثه راهی منطقه  شدند. ساعتی پیش خبرنگار گلونی تماس تلفنی با یکی از اعضای این گروه داشت. مهدی یاراحمدی در گفت‌و گو با خبرنگار گلونی گفت:

ما یک گروه ده نفره هستیم که ظهر امروز از خرم‌آباد به سمت پلدختر حرکت کردیم و در حال حاضر در نزدیکی منطقه کرکی که دچار  آتش‌سوزی شده است هستیم. آب آشامیدنی و غذا به همراه خودمان برای آنها که ارتفاعات هستند آورده‌ایم. این آخرین نقطه‌ای است که تلفن‌های همراهمان آنتن دارند. احتمالا بعد از این امکان برقراری ارتباط نداشته باشیم ولی گزارش و عکس‌های اختصاصی را در اولین زمان ممکن ارسال خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار گلونی تلفن همراه مسئولان مربوطه هم در دسترس نیست و فعلا امکان برقراری ارتباط وجود ندارد. به محض برقراری تماس با مسئولان عکس‌ها و گزارش‌های ویژه به اطلاع خواهد رسید.

پایان پیام

آتش‌سوزی

آتش‌سوزی یا حریق یکی از قدیمی‌ترین بلایایی است که می‌تواند در زمانی کوتاه، دارایی و سلامتی افراد را به خطر اندازد. بنا به تعریف حریق عبارتست از سوختن مواد سوختنی یا آتشی ناخواسته و در لحظه وقوع از کنترل خارج شده که معمولاً با دود و حرارت و نور توأم است. آتش‌سوزی عبارت از آتشی است که از یک منبع حرارتی در لحظه وقوع کنترل ناپذیر (حادثه) سرچشمه گرفته، یا منبع حرارتی معین کنترل شده‌ای را ترک کرده و با نیروی حرارتی خود گسترش و توسعه یافته باشد.

آتش‌سوزی در صورتی که به موقع مهار نشود، موجب خسارات زیادی می‌گردد. گاه آتش‌سوزی، با سایر حوادث طبیعی مثل زلزله همراه بوده یا بلافاصله پس از آن‌ها رخ می‌دهد. در بسیاری از موارد، خسارات حریق ثانویه، حتی بیش از خسارات حادثه اولیه بوجود آورنده آن می‌باشد.

طبق نتایج تحقیقات اتحادیه بیمه‌های آلمان (VdS)، در بسیاری موارد عملیات اطفاء حریق به وسیلهٔ آب یا کف‌های ویژه، در مقایسه با خود آتش‌سوزی، صدمات بیشتری ایجاد می‌کند.

 

کد خبر : 3049 ساعت خبر : 6:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3049
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات