مرمت،ایجاد شناسنامه و ساماندهی پوشاک اقوام ایرانی

پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری همزمان با ساماندهی پوشاک اقوام ایرانی، تحقیقاتی در زمینه‌های آب و فرهنگ مصرف، میراث طبیعی و انسان‌شناسی آب انجام داده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، علیرضا حسن‌زاده – رییس پژوهشکده مردم‌شناسی – با اعلام این خبر گفت: پژوهشکده‌های مردم‌شناسی و حفاظت و مرمت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری دور جدید فعالیت‌های خود را با هدف ساماندهی نمایشگاه پوشاک مردم شناسی آغاز کردند.

به گفته وی، شورایی متشکل از اعضای دو پژوهشکده فعالیت‌های مختلفی چون مرمت، شناسایی، ایجاد شناسنامه و ساماندهی پوشاک را برای عرضه نمایشگاهی بر عهده دارد.

او افزود: همزمان با ساماندهی پوشاک مردم‌شناسی توسط دو پژوهشکده، کتابی نیز با هدف ارایه این فرایند چاپ و نشر خواهد شد.

وی گفت: پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در صدد است تا نمایشگاه پوشاک موجود در پژوهشکده مردم‌شناسی شامل پوشاک اقوام ایرانی در نقاط مختلف را برگزار کند.

حسن‌زاده در همین حال در رابطه با تحقیقات صورت گرفته توسط پژوهشکده مردم شناسی در نقاط مختلف ایران اظهار کرد: پژوهش ها و تحقیقات یاد شده در حوزه‌هایی چون ساختار خویشاوندی، میراث طبیعی، آب و فرهنگ مصرف، راه‌های فرهنگی، انسان‌شناسی آب و ساختارهای زیست‌محیطی، قوم گیاه شناسی، انسان شناسی غذا و مردم شناسی ورزش است.

او اضافه کرد: نتیجه این پژوهش‌ها که با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد قشم و فرمانداری گمیشان صورت گرفته است به زودی منتشر و در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

پایان پیام

گروه‌های قومی ساکن ایران

گروه‌های قومی ساکن ایران به گروه‌هایی که هم‌اکنون در کشور ایران زندگی می‌کنند، گفته می‌شود. این تبارها، همچنین دارای همانندهایی در بیرون مرزهای ایران هستند. این اقوام، با وجود گوناگونی‌های فرهنگی، همگی از هویت و درون‌مایهٔ ایرانی، پشتیبانی می‌کنند و در طول تاریخ، روابط دوستانه میان یکدیگر را حفظ کرده‌اند.

ایران، مردمی از اقوام گوناگون دارد که همگی، خود را دارای هویت ایرانی (ملی) می‌دانند و تاکنون، جشن‌های ملی ایران را پاس داشته‌اند. اعیاد و سوگواری‌های اسلامی نیز در این کشور بسیار رایج است.

کد خبر : 2782 ساعت خبر : 9:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2782
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات