مرگ ماهیان دریاچه کیو به دلیل کلرزنی ناآگاهانه

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست لرستان کارشناس مسئول نظارت بر حیات وحش محیط زیست لرستان از تلفات و مرگ‌و‌میر ماهیان به دلیل کلرزنی در دریاچه کیو خبر داد.

 بهرام رمضانی گفت :طی گزارش مردمی و تماس خبرنگاران با این اداره در خصوص تلفات و مرگ‌و‌میر آبزیان در دریاچه کیو ،کارشناسان اداره نظارت بر حیات وحش فورا”به محل مراجعه و ضمن بازدید کارشناسی و برابر شواهد و مستندات موجود ،پیمانکار شهرداری خرم‌آباد مبادرت به کلرزنی از طریق لوله آب ضلع شمالی دریاچه جهت گندزدایی نموده، که متاسفانه با این اقدام ناآگاهانه موجب مرگ بسیاری از ماهیان آزاد و رودخانه‌ای دریاچه گردید.

رمضانی افزود:با توجه به حجم بالای تلفات آبزیان ماهی آزارد رودخانه‌ای در مساحتی به طول ۱۰۰۰متر مربع که در هر متر مربع برابر محاسبات صورت گرفته ۱۰قطعه ماهی تلف گردیده است.

متاسفانه پیمانکار شهرداری بدون در نظر گرفتن مسائل فنی در اقدامی خودسر کشتار فجیعی را در دریاچه کیو مرتکب شده است ،در صورتیکه راهکار گندزدایی ایجاد آب‌نماهای زیاد و یا همان فوارها جهت ایجاد اکسیژن‌دهی و جلوگیری از گندزدایی است که هم دریاچه زیبا می‌شود و هم کار اکسیژن‌دهی انجام می‌گیرد،در قدیم و در خانه‌های قدیمی که حیاط‌های بزرگی داشتند تمامی حوض‌های قدیمی دارای فواره آب بودند که این حوض بوی گند ندهد ،پرونده متخلفین در حال بررسی است تا توسط واحد حقوقی محیط زیست لرستان ، بانیان این کار به مراجع قضایی معرفی گردند.

پایان پیام

تعریف محیط زیست

محیط زیست عبارت ترکیبی از دانش‌های متفاوت در علم است که شامل مجموعه‌ای از عوامل زیستی و محیطی در قالب محیط زیست و غیر زیستی (فیزیکی، شیمیایی) است که بر زندگی یک فرد یا گونه تأثیر می‌گذارد و از آن تأثیر می‌پذیرد. امروزه این تعریف غالباً به انسان و فعالیت‌های او مرتبط می‌شود و می‌توان محیط زیست را مجموعه‌ای از عوامل طبیعی کرهٔ زمین، همچون هوا، آب، اتمسفر، صخره، گیاهان و غیره، که انسان را احاطه می‌کنند، خلاصه کرد

کد خبر : 3611 ساعت خبر : 9:23 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3611
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات