نمایندگان مجلس در حالی پیگیری مطالبات فرهنگیان هستند

‌نماینده آبادان گفت: از فرهنگیان انتظار داریم مطالبات خود که بعضا به حق است را از مسیر قانونی خود پیگیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، سیدحسن دهدشتی با اشاره به تجمع تعدادی از معلمان در مقابل مجلس اظهار کرد: روز چهارشنبه با خبر شدیم که تعدادی از معلمان مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده بودند.

وی گفت: نمایندگان این موضوع را پیگیری خواهند کرد و نمایندگان و کمیسیون​های تخصصی در خصوص این اتفاق جلسه​ای برگزار کردند و در پایان جلسه مجلس نیز تذکری در مورد این موضوع داده شد.

وی ادامه ​داد: از سوی دیگر از فرهنگیان انتظار داریم مطالبات خود که بعضا به حق است را از مسیر قانونی خود پیگیری کنند؛ کما این که در این مدت تمام نمایندگان مجلس نسبت به مطالبات فرهنگیان حساس بوده و در حالی پیگیری آن هستند.

دهدشتی گفت: لازم است معلمان و فرهنگیان مطالبات خود را از طریق قانونی منعکس و پیگیری کنند تا رسانه​های بیگانه و دشمنان فرصت سوء استفاده نداشته باشند و مجلس به طور کامل از این معلمان حمایت می​کند.

پایان پیام

در مورد کلمه فرهنگ

فرهنگ فارسی معین واژهٔ «فرهنگ» را مرکب از دو واژهٔ «فر» و «هنگ» به معنای ادب، تربیت، دانش، علم، معرفت و آداب و رسوم تعریف کرده‌است. لغت نامه دهخدا «هنگ» را از ریشهٔ «ثنگ» اوستایی به معنی کشیدن و فرهختن و فرهنگ ذکر می‌کند.

واژهٔ فرهنگ در پهلوی ساسانی به صورت «فره هنگ» آمده‌است که از دو جزء «فره» به معنای پیش و فرا؛ و «هنگ» به معنای کشیدن و راندن، ساخته شده‌است. در نتیجه «فرهنگ» به معنای پیش‌کشیدن و فراکشیدن است. به همین سبب است که در فارسی‌زبانان فرهنگ را سبب پیشرفت می‌دانند.

با مطالعهٔ متن‌های باستانی ایران، درمی‌یابیم که واژهٔ «فرهنگ» از دورهٔ پارسی میانه است که وارد فرهنگ ایران می‌شود و پیش از آن کلمه‌ای که به معنای فرهنگ باشد در این زبان وجود نداشت. در این دوره در متن‌های پهلوی ساسانی، متن‌های سغدی، مانوی و حتی ختنی کلمهٔ فرهنگ را می‌توان بازشناخت

کد خبر : 2327 ساعت خبر : 9:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2327
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات