هفته فرهنگی لرستان در تهران

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از فارس، استاندار لرستان از برگزاری هفته فرهنگی لرستان در تهران خبر داد.

هوشنگ بازوند ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی فرهنگی لرستان در خرم‌آباد، اظهار داشت: در نظر داریم که در سال ۹۴ یک هفته به نام هفته لرستان در تهران داشته باشیم.

استاندار لرستان ادامه داد: می‌توان از این هفته به عنوان هفته فرهنگی اقتصادی لرستان یا جشنواره فرهنگی اقتصادی لرستان نام برد.

وی افزود: به دنبال این موضوع دو بحث مطرح می‌شود که یکی از آن مباحث فرهنگی و دیگری ظرفیت‌های اقتصادی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: به منظور برگزاری هفته لرستان باید نمایشگاهی برپا شود که دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های خصوصی به طور جدی وارد این نمایشگاه شوند.

بازوند تصریح کرد: می‌توانیم در حاشیه و اطراف این نمایشگاه آثار فرهنگی و موسیقی غنی لرستان را به نمایش در بیاوریم.

استاندار لرستان درخصوص اهمیت برگزاری یک نمایشگاه از تولیدات، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های لرستان گفت: با بازدید مردم از این نمایشگاه آن‎ها با شرایط استان لرستان بیشتر آشنا می‌شوند.

وی برگزاری همایش‌ در بخش‌های مختلف را نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته لرستان در تهران دانست.

این مسئول افزود: ما حداقل باید چهار همایش بزرگ تحت عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان لرستان، علمی فناوری، گردشگری و کشاورزی لرستان را برگزار کنیم.

بازوند تاکید کرد: برای بهتر برگزار شدن این همایش‌ها باید متولی آن نیز مشخص شود تا رایزنی‌های مربوطه انجام شود و از میهمان ویژه دعوت به‌عمل آید.

استاندار لرستان افزود: بدیهی است که برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها و همایش‌ها رویکردهای اقتصادی نیز برای استان لرستان به دنبال دارند.

وی ادامه داد: یک نفر باید به عنوان مسئول و رئیس برگزاری برنامه‌های هفته لرستان در تهران انتخاب شود و با تلاش‌های خود این برنامه‌ها را به نحو احسن و با کیفیت بالا برگزار کند.

این مسئول نقش صدا و سیما را در این زمینه اساسی دانست و از این رسانه خواست که تا حد امکان این برنامه‌ها را پوشش و تبلیغات لازم را انجام دهند.

بازوند گفت: دیروز برای نخستین‌بار در کشور، استان کرمان این برنامه‌ها را در قالب هفته فرهنگی استان کرمان در تهران با کیفیت بالا برگزار کرده است.

استاندار لرستان از ستاد هماهنگی فرهنگی لرستان خواست تا نقطه نظرات خود را در مورد زمان، مکان و نوع همایش‌های اجرایی در این هفته را مطرح کنند.

وی در پایان گفت: استان لرستان به زیرساخت‌های ذهنی در مورد فرهنگ خود نیاز دارد که ما این برنامه‌ها را در راستای این زیرساخت‌ها انجام می‌دهیم.

پایان پیام

 

کد خبر : 2922 ساعت خبر : 4:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2922
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات