پذیرش دانشجو در رشته باستان‌شناسی در دانشگاه لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، رئیس دانشگاه لرستان از پذیرش بین ۳۰ تا ۴۰ دانشجو در رشته باستانشناسی در این دانشگاه خبر داد.

دکتر خسرو عزیزی اظهار کرد: در چندسال اخیر دانشگاه‎ها در افزایش کمی رشته‎ها رشد خوبی داشته‎اند.

وی با اذعان به اینکه شاید این رشد کمی رشته‎ها متناسب با نیاز جامعه، منطقه و استان نبوده است، تصریح کرد: یکی از سیاست‎های ابلاغ آمایش آموزش عالی در استان و منطقه این است که رشته موردنیاز دانشگاه‎های منطقه ۸ که شامل استان‎های ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه و همدان است راه‎اندازی شود.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به قدمت و سابقه تاریخی استان و منطقه مجوز راه‎اندازی رشته باستان‎شناسی را در مقطع کارشناسی از شورای گسترش وزارت اخذ کرده‎ایم.

رئیس دانشگاه لرستان اضافه کرد: در این مقطع برای مهرماه جاری بین ۳۰ تا ۴۰ دانشجو پذیرش خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به داشتن هیأت علمی و وجود ۲ استادیار رشته مکانیک در دانشگاه لرستان قصد داریم مجوز راه‎اندازی رشته‎های مکانیک و بیومکانیک ماشین‎های کشاورزی را از شورای گسترش وزارت علوم اخذ کنیم.

عزیزی بیان کرد: سیاست‎های وزارت علوم بیشتر به سمت تحصیلات تکمیلی است و البته تا زمانی لیسانس یک رشته را نداشته باشیم نمی‎توانیم مجوز راه‎اندازی مقطع کارشناسی ارشد آن رشته را اخذ کنیم.

پایان پیام

دانشگاه لرستان

دانشگاه لرستان یکی از دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که در حومهٔ شهر خرم‌آباد قرار دارد.

این دانشگاه در سال ۱۳۵۶ شمسی با عنوان «مرکز آموزش عالی لرستان» وابسته به دانشگاه جندی‌شاپور اهواز با پذیرش ۱۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، ریاضی و زیست‌شناسی در مقطع کارشناسی فعالیت خود را آغاز نمود. پس از انقلاب با جداشدن از دانشگاه شهید چمران اهواز به صورت مستقل و تحت عنوان «مجتمع آموزش عالی لرستان» به کار خود ادامه داد. در سال ۱۳۶۷ شمسی طرح جامع بزرگ دانشگاه لرستان تدوین و به تصویب وزارت فرهنگ و آموزش عالی و سازمان برنامه و بودجه رسید و فعالیت‌های اجرایی احداث دانشگاه در سال ۱۳۶۹ شمسی آغاز شد و سرانجام در سال ۱۳۷۲ شمسی به دانشگاه لرستان ارتقاء یافت.

کد خبر : 2344 ساعت خبر : 5:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2344
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات