پساتحریم آینده روشنی در حوزه گردشگری برای کشورمان ترسیم کرده

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: تاکنون ۳۲ هزار اثر ملی در کشور به ثبت رسیده و در اختیار گردشگران و محققان قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،مسعود سلطانی‌فر در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی کباب بناب گفت: یکی از وظایف اصلی دولت حفظ هویت فرهنگی و تاریخی و آثار ملی و مذهبی است و ما در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حفظ میراث ملموس، ناملموس و معنوی ایران اسلامی تلاش می کنیم بتوانیم از هویت و اصالت تاریخی ملت و کشورمان دفاع کنیم.

وی افزود: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که به واسطه وجود یک میلیون مکان، بنا و سایت تاریخی تبدیل به کشور موزه شده و با هویت تاریخی ۱۱ هزار ساله خود توانسته در ۸۵ سال گذشته ۳۲ هزار از این آثار را به ثبت برساند.

سلطانی‌فر از توسعه فعالیت‌های گردشگری به عنوان یکی از مهمترین سیاست‌های دولت یازدهم نام برد و گفت: رئیس جمهور با حمایت و تمرکز ویژه‌ای که برای رشد و توسعه صنعت گردشگری دارد موجب افزایش روحیه و انگیزه مضاعف در بین فعالان این بخش شده است.

وی اظهار کرد: وجود جاذبه‌های گردشگری در بخش های مختلف در سراسر ایران اسلامی این کشور را در بین ۱۵ کشور نخست دنیا قرار داده، به طوریکه از لحاظ تعداد گردشگران خارجی رتبه ۴۶ دنیا و درآمد حاصل از این صنعت جایگاه ۳۶ دنیا را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به دستاورد مهم هسته‌ای ابراز امیدواری کرد، به فضل الهی در سال جاری و سال‌های آینده شاهد رونق و افزایش جذب گردشگر و سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری خواهیم بود و انتظار می‌رود در افق ۱۴۰۴ با میزبانی از ۲۰ میلیون نفر گردشگر، درآمد گردشگری کشورمان به ۳۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

وی یاد آور شد: پساتحریم آینده روشنی در حوزه گردشگری برای کشورمان ترسیم کرده و امیدواریم توسعه گردشگری موتور محرکه توسعه اقتصادی کشور باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را در رونق صنعت گردشگری ضروری و غیر قابل انکار دانست و گفت: حمایت و پشتیبانی دولت در این زمینه جدی بوده و از یک‌سال گذشته مسیر را برای حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران علاقمند هموار کرده‌ایم تا گردشگری از حالت رکود درآمده و مشکل توسعه فرهنگی هم در کنار آن برطرف شود.

سلطانی‌فر افزود: غذای سنتی هر منطقه‌ای نشان از فرهنگ هر ملت است، و برگزاری جشنواره های فرهنگی در معرفی این هویت و میراث بومی تاثیر ارزنده‌ای دارد.

وی ضمن تبریک ثبت ملی کباب بناب به مردم آذربایجان ادامه داد: با تلاش‌ها و جدیت مردم و مسئولان آذربایجان کباب بناب به عنوان غذای سنتی این منطقه در فهرست آثار معنوی به ثبت ملی رسید و ثبت ملی این غذا باعث شور و نشاطی در میان مردم شده است که امیدواریم در رونق تجاری و اقتصادی این منطقه نیز تاثیرگذار باشد.

این مقام مسئول همچنین گفت: کباب بناب به دلیل مرغوبیت مواد اولیه، استفاده از سلیقه و ذائقه مشتری و همچنین روش پخت سنتی آن، از سایر کباب‌های پخت شده در سطح کشور متمایز شده است، امیدواریم این غذا در کل کشور عرضه شود و همچنین فعالان کباب بناب در سطح بین‌المللی نیز فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به برندهای مطرح صنایع غذایی دنیا یاد آور شد: همانطور که برندهای معتبر غذایی در دنیا مرغوبیت اصلی آن غذا و طعم لذیذ خود را حفظ کرده‌اند، انتظار می‌رود با رونق و ایجاد نمایندگی‌های فروش در سطح بین‌المللی، شاهد رونق این غذای سنتی در کل دنیا باشیم.

سلطانی‌فر تاکید کرد: کباب سنتی بناب می‌تواند با حفظ برند غذایی خود به زودی تمام رستوران‌های دنیا را به تسخیر خودش درآورد.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید پس از گذشت دو سال از عمر خود به بخش قابل توجهی از وعده‌های انتخاباتی عمل کرده است، گفت: دولت پس از گذراندن یک دوره طولانی با یک منازعه سیاسی و حقوقی در مقابل دشمنان ایران اسلامی که به صورت ظالمانه ایران را تحریم کرده بودند ایستادگی کرد و پس از ۲۲ ماه مذاکره نفس‌گیر، با حمایت‌های مقام معظم رهبری توانست ضمن حفظ حقوق هسته‌ای مردم ایران زمینه فروریختن پایه‌های تحریم را فراهم کرده و کشور را در آستانه تحولی روشن قرار دهد.

سلطانی‌فر ادامه داد: ایران کشور بزرگی بوده، هست و می‌ماند و نقش خودش را به عنوان یک کشور قدرتمند در منطقه و به عنوان محور حرکت کشورهای اسلامی ایفا می‌کند.

وی وظیفه بعدی دولت را پس از بازپس‌گیری حق کامل مردم ایران در سطح بین‌المللی، ایجاد شرایطی عنوان کرد که بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن وضعیت معیشتی مردم را بهبود بخشد.

گفتنی است لوح ثبتی کباب بناب در فهرست میراث ملی ایران نیز با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری رونمایی شد.

پایان پیام

کد خبر : 2861 ساعت خبر : 8:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2861
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات