پلدختر از نظر تولید انجیر رتبه نخست کشور را دارد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدختر گفت: این شهرستان از نظر تولید انجیر رتبه نخست کشور را دارا است، پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲۰ هزار تن محصول انجیر در باغات برداشت شود.

علی خادمی ظهر امروز درجمع خبرنگاران اظهار داشت: سطح زیرکشت باغات انجیر پلدختر یک هزار و ۵۰۰هکتار است که یک هزار و ۲۰۰ هکتار آن بارور و ۳۰۰ هکتار آن غیربارور به صورت نهال است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲۰ هزار تن محصول انجیر در این باغات برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر با بیان این‌که امسال بیش از ۲۰ درصد باغات انجیر شهرستان پلدختر با کمبود آب مواجه هستند، بیان کرد: کمبود آب سبب کاهش تولید در سطح این باغات شده و همین موضوع بر متوسط عملکرد کل شهرستان تأثیر منفی گذاشته است.

وی عنوان کرد: باغات انجیر سیاه پلدختر بیشتر در حاشیه رودخانه کشکان و مادیان رود هستند و محصول تولیدی به اقصی نقاط کشور حمل و توزیع می‌شود.

خادمی تصریح کرد: بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در زمان برداشت در باغات مشغول به کار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: امسال کارخانه فرآوری انجیر شهرستان، آمادگی خرید و تحویل محصول باغداران را دارد و پس از فرآوری محصول انجیر، محصول فرآوری‌شده به بازار مصرف روانه می‌گردد.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: علاوه بر بحث اشتغال فصلی سه هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم تعداد قابل توجهی از فروش حاشیه جاده‌ها و نیز با واسطه‌گری و به صورت حمل ونقل انجیر و توزیع، در بحث اشتغال‌زایی غیرمستقیم انجیر فعالیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: این شهرستان از نظر تولید انجیر رتبه نخست کشور را دارا است، زودرسی انجیر عملکرد بالای انجیر، ارزش غذایی خوب انجیر پلدختر از مزایای این محصول است.

پایان پیام

در مورد شهرستان پُلدُختَر

پُلدُختَر شهری است در جنوب استان لرستان و بر سر راه قدیم تهران – جنوب قرار داشت اما اکنون جادهٔ تهران – جنوب از شهر خرم‌آباد به واسطهٔ آزادراه خرم زال، به جنوب متصل شده‌است. این شهر مرکز شهرستان پلدختر است. شهرت این شهر به خاطر وجود پل‌های باستانی و اهمیت ارتباطی آن است. شهر پلدختر ۱۰۰ کیلومتری جنوب باختری خرم‌آباد واقع شده‌است.

کد خبر : 2754 ساعت خبر : 2:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2754
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات