پل تاریخی قلعه کرم بروجرد فروریخت

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از فرارو، پل تاریخی قلعه کرم فرو ریخت.

هشدارهای مکرر رسانه‌ها و اهالی فرهنگ شهرستان بروجرد مبنی بر اینکه تردد خودروها از پل تاریخی قلعه کرم(حاج فتحعلی) به این پل تاریخی آسیب می‌زند کارگر نیفتاد تا در نهایت بخشی از این پل فرو ریخت.

اوایل تیرماه گذشته بود که گزارشی از ایرنا در خصوص زیر ترافیک رفتن پل تاریخی قلعه کرم بروجرد منتشر شد تا شاید تردد از این پل تاریخی قطع شود ولی متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفت.
این پل تاریخی که در شمال شهر بروجرد واقع شده شامل یک چشمه طاق در وسط و دو جبهه طراحی شده کناری پل است که جبهه‌های کناری به عنوان آبشکن عمل می‌کنند.

قدمت این پل تاریخی طبق شواهد موجود و نوع معماری به دوران قاجاریه باز می‌گردد.

این پل در مسیر یکی از ورودی و خروجی‌های اصلی و پیشین شهر بروجرد قرار داشته و بر روی یک رودخانه فصلی احداث شده است.

پل تاریخی قلعه کرم سالیان سال در سکوت و آرامش قرار داشت که از پارسال به دلیل اجرای طرح عمرانی اتصال فاز ۸ شهرک اندیشه به خیابان ۴۵ متری شهرداری بروجرد، در نقطه وسط طرح قرار گرفته و زیر بار ترافیک و ترددهای بی‌وقفه رفت.

شهروندان ساکن در شهرک اندیشه برای سهولت در تردد ابتدا وارد زیرگذر پل پیامبر اعظم می‌شدند و با گذر از این پل تاریخی خود را به میدان تهنیت می‌رساندند.

حجت الله یارمحمدی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد در اوایل تیرماه گفته بود که شهرداری و شورای شهر پارسال متعهد شدند که هزینه دستمزد کارگران را برای مرمت پل قلعه کرم تامین نمایند ولی متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفت.

البته اداره میراث فرهنگی نیز در همان نشست مدنظر متعهد شده بود که مصالح مورد نیاز برای مرمت این پل تاریخی را تامین کند که سخنگوی شورای اسلامی شهر بروجرد گفت تاکنون میراث فرهنگی این آمادگی را به شهرداری و شورای شهر اعلام نکرده است.

با وجود نیاز این پل تاریخی به مرمت ولی مسدود کردن و جلوگیری از تردد خودروها برای جلوگیری از آسیب بیشتر به پل مهمتر به نظر می‌رسید.

تلاش خبرنگار ایرنا برای دریافت پاسخ مسوولان میراث فرهنگی و شهرداری بروجرد در خصوص این موضوع بی‌نتیجه ماند ولی یک مسوول آگاه در شهرداری که خواست نامش فاش نشود، گفت: با وجود نصب چند بنر اخطار مبنی بر عدم تردد از پل و ریختن گل در ورودی و خروجی آن، شهروندان به هر نحوی و برای کوتاه کردن مسیر از این پل عبور می‌کردند.

وی با اشاره به مسدود کردن این پل تاریخی افزود: پروژه تقاطع غیرهمسطح پیامبر اعظم(ص) بزودی بهره‌برداری و تردد شهروندان از این تقاطع انجام می‌شود.

۱۶۵ اثر تاریخی ثبت شده در شهرستان بروجرد وجود دارد.

پایان پیام

کد خبر : 3265 ساعت خبر : 3:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3265
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات