ارائه طرح جرم شدن تجاوز به حریم رودخانه‌ها به مجلس

رییس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اختیارات این شورا در ارسال طرح و لایحه به مجلس و دولت گفت: اگر جرم تلقی شدن ساخت و سازها در حریم رودخانه قانونی باشد در اسرع وقت در این مورد شورای عالی استانها از طریق کمیسیون عمران اقدام می کند و در قالب ارائه یک طرح به مجلس شورای اسلامی این موضوع پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، غلامرضا بصیری پور  درباره سیلاب اخیر منطقه کن و سولقان گفت: اگر آسیب شناسی دقیق انجام شود مشاهده می کنیم که سیلاب ها به ویژه در تهران خسارات جانی، مالی و زیست محیطی سنگینی به جا می گذارد که این امر دو عامل اساسی دارد که اولین عامل ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه هاست و باید با این مسئله به شدت برخورد شود.

وی افزود: از دستگاه های ذیربط مانند جهاد کشاورزی، شهرداری ها و استانداری ها انتظار می رود در این خصوص مدعی باشند و در مقابل تخلفات سکوت نکنند؛ چرا شوراها و سازمان حفاظت محیط زیست قاطعانه وارد نمی شود و در مقابل تخلفات فریاد نمی زنند.

رییس شورای عالی استان‌ها عملکرد مردم را دومین عامل خسارت‌ها بویژه تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها معرفی کرد و افزود: باید با اطلاع رسانی دقیق در مورد تاثیرات و خطرات ناشی از ساخت و سازهای غیر مجاز همکاری مردم را در این مسئله جذب کرد.

وی ادامه داد: این معضلات باعث شده در فصل‌هایی به جز پاییز و زمستان شاهد وقوع سیلاب‌هایی مخرب در تهران باشیم، بی تردید باید با مقصران این حوادث به شدت برخورد شود.

بصیری پور تاکید کرد: موضوع حریم رودخانه‌ها در شورای عالی استان‌ها بررسی و مطالعات گسترده‌ای در این موضوع انجام شده که نتیجه آن در قالب طرح به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

وی درخصوص سیلاب اخیر تهران نیز گفت: در این حادثه کاملا غافلگیر شدیم و پیش بینی نمی شد در این فصل چنین سیلابی رخ دهد.

پیش از این نیز معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست بر لزوم جرم تلقی شدن تجاوز به حریم رودخانه‌ها تاکید کرده و افزوده بود: دراین شرایط وظیفه برخورد با متخلفین برعهده منابع طبیعی، وزارت کشور و فرمانداران، وزارت نیرو و سازمان محیط زیست است؛ اما مهم‌تر از همه اینها مردم هستند که آنها باید یاد بگیرند رودخانه حریمی دارد و برداشت بی‌رویه شن و ماسه، ریختن نخاله و زباله و ساخت و ساز غیرمجاز داخل این حریم عوارض و آثار بسیار سوئی دارد که هم باید جرم تلقی شود و هم باید جرایم سنگینی برای این افراد تعیین شود.

پایان پیام

کد خبر : 2428 ساعت خبر : 8:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2428
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات