کارخانه‌های لبنی متخلف قیمت‌هایشان را به روال سابق بازگردانده‌اند

درحالیکه سازمان حمایت از برخورد با برخی کارخانه‌های لبنی که اقدام به افزایش خودسرانه قیمت شیر کم‌چرب کرده بودند خبر داده و اعلام کرده که”کارخانه‌های لبنی متخلف قیمت‌هایشان را به روال سابق بازگردانده‌اند”، قیمت‌های بازار گویای این موضوع نیست و حتی ترفند شیر کم‌چرب امگا‌۳ کارخانه متخلف ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،طی چند هفته گذشته برخی کارخانه‌های تولید‌کننده محصولات لبنی علی‌رغم انصراف انجمن صنفی صنایع لبنی از پیشنهاد افزایش قیمت‌شان در سال جاری، اقدام به افزایش خودسرانه قیمت محصولات خود کردند که غلامرضا کاوه، سخنگوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان‌ و تولید‌کنندگان اینگونه این افزایش قیمت را تخلف اعلام کرد.

به گفته وی یکی از کارخانه‌های تولید‌کننده لبنیات با ترفند در نحوه‌ توزیع شیر کم‌چرب ویتامینه (که قیمت بالاتری نسبت به شیر کم‌چرب معمولی دارد) به جای شیر کم‌چرب معمولی باعث افزایش قیمت موقت این محصول در بازار شده و این القاء بین مردم ایجاد شد که شیر کم‌چرب امگا۳ همان شیر کم‌چرب معمولی است؛ بنابراین مردم تصور کردند که قیمت‌ها افزایش یافته است

پایان پیام

در مورد لبنیات

لبنیات به آن دسته از مواد غذایی گفته می‌شود که بر پایه شیر هستند. معمولاً ماده اولیه تولید انواع لبنیات، شیر گاو است. اما گاهی از شیر سایر پستانداران همچون بز، گوسفند، گاومیش و … نیز استفاده می‌شود. کارخانه یا مجموعه ای که در آن محصولات لبنی تولید می‌شود، کارخانه لبنیات یا لبنیاتی خوانده می‌شود.

محصولات لبنی می‌تواند برای افرادی که عدم تحمل لاکتوز یا آلرژی به شیر دارند مشکلاتی ایجاد کند. افزایش بی‌رویه محصولات لبنی می‌تواند باعث افزایش کلسترول و چربی‌های اشباع در بدن شده، و باعث بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌های خطرناک شود. برخلاف تصور عموم، مصرف لبنیات باعث تولید مخاط و تشدید علائم سرماخوردگی یا آسم نمی‌شود.

شیر مایعی سفید و غیرشفاف است. ممکن است در تابستان که گاوها در مراتع چرا می‌کنند رنگ آن مقداری به زردی متمایل شود. شیر سالم باید تمیز، با مزه ای شیرین و غلظتی همگن و عاری از هر گونه لخته باشد.

روش‌های تعیین خصوصیات شیمیایی و فیزیکی اکثر فرآورده‌های لبنی مشابه روش‌های مورد استفاده برای تعیین خواص شیر می‌باشد، برای مثال از لاکتومتر برای اندازه‌گیری چگالی مخصوص استفاده می‌شود. با این حال محصولات لبنی به روش‌های مختلفی ساخته می‌شوند.

کد خبر : 2712 ساعت خبر : 10:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2712
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات