استاندار لرستان: کارخانه خمیرمایه دورود تا پایان شهریور تعیین تکلیف شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از فارس، استاندار لرستان در سفر به شهرستان دورود بر احیای کارخانه خمیرمایه دورود که هفت سال از تعطیلی آن می‌گذرد، تاکید کرد.

هوشنگ بازوند ظهر امروز در سفر به شهرستان دورود و در بازدید از کارخانه خمیرمایه این شهرستان که پس از هفت سال همچنان در شرایط تعطیلی به سر می‌‎برد، با تاکید بر اهمیت احیای ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی تعطیل شده در لرستان، اظهار داشت: به منظور تعیین تکلیف این کارخانه جلسه‌ای را با حضور مدیران هولدینگ سرمایه‌گذاری این کارخانه و مدیران بانک سپه برگزار کرده‌ایم که مقرر شد تا پایان شهریور این کارخانه تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به درخواست کارخانه قند لرستان برای خرید این کارخانه خاطرنشان کرد: اگر مدیران کارخانه قند لرستان برای خرید این کارخانه تمایل دارند، باید با ارائه قیمتی بر اساس قیمت واقعی و کارشناسی شده، قدم جلو بگذارند.

استاندار لرستان تصریح کرد: در غیر این صورت بر اساس صحبت‌های انجام شده با مدیران بانک سپه یک طرح دارای توجیه اقتصادی از استان معرفی می‌شود تا بانک توسط شرکت‌های اقتصادی زیر مجموعه خود این مجموعه صنعتی را دوباره احیا کند، اما اولویت کار را فروش کارخانه و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه مقدمات احیای مجدد این کارخانه صورت گرفته است، گفت: لازم است تا کمیته‌ای با مسئولیت مدیرکل صنعت، معدن و تجارت در خصوص این کارخانه تشکیل شود و در صورتی که فروش این کارخانه به نتیجه نرسید چند طرح صنعتی متناسب با ظرفیت‌های این کارخانه و دارای توجیه اقتصادی را برای اجرا به شرکت‌ها معرفی کند.

تعطیلی چند ساله کارخانه خمیرمایه دورود

کارخانه خمیرمایه شهرستان دورود با وسعت هفت هکتار و زیربنای ۱۰ هزار مترمربع از سال ۸۷ به دلیل عدم فروش محصول با مشکل مواجه شده و در نهایت این واحد صنعتی به تعطیلی کشیده شد.

پایان پیام

 

کد خبر : 3740 ساعت خبر : 6:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3740
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات