کشتار بی‌رحمانه ۲۰ رأس گراز در زنجان

سرپرست اداره‌کل حفاظت‌ محیط‌ زیست استان زنجان از کشتار بی‌رحمانه ۲۰ رأس گراز در بخش حلب این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،ناصر جعفری گفت: در روزهای گذشته متخلفان ۲۰ رأس گراز را در اراضی بخش حلب در حالی که در داخل کانال آب‌گیر افتاده بودند به طور بی‌رحمانه‌ای کشته و از محل متواری شدند که با اطلاع دوست‌داران محیط زیست پس از چند روز تلاش، سه متخلف در این زمینه دستگیر و ۱۱ نفر دیگر نیز شناسایی و به زودی دستگیر خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: گرازها در داخل کانال آب در یکی از روستاهای بخش حلب (ینگی‌کندی) گرفتار شده و متخلفان با استفاده از فرصت فراهم شده اقدام به کشتار بی‌رحمانه ۲۰ رأس گراز کردند.

جعفری گفت: بلافاصله تحقیقات محلی با همکاری مقامات قضایی شهرستان به منظور شناسایی متخلفان انجام شد که پس از دو هفته سه فرد متخلف در این زمینه دستگیر و ۱۱ فرد متخلف دیگر نیز تحت پیگرد قرار دارند که به زودی دستگیر خواهند شد.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های لازم جهت برخورد قانونی با متخلفان انجام خواهد شد، افزود: متخلفان باید به ازای کشتار هر رأس گراز هشت میلیون ریال (۸۰۰ هزار تومان) ضرر و زیان پرداخت کرده و علاوه بر آن از جنبه عمومی جرم نیز محکومیت‌هایی خواهند داشت.

وی با ابراز ناراحتی از وقوع چنین جرایمی، گفت: جانوران موجودات بی‌دفاعی هستند که هر از چند گاهی برای دست‌یابی به غذا وارد حریم زندگی روستائیان می‌شوند، اما این موضوع دلیل بر این نمی‌شود که آنها را بکشیم بلکه می‌توان با کمی دوراندیشی و اغماض محصولات را از گزند حیوانات محفوظ داشت و آسیبی نیز به محیط وارد نکرد.

پایان پیام

در مورد گراز

گراز یا خوک وحشی اورآسیا نوعی خوک است که نیای اکثر خوک‌های اهلی به‌شمار می‌رود. این حیوان، بومی بیشتر مناطق شمالی و مرکزی اروپا، نواحی مدیترانه‌ای (از جمله کوه‌های اطلس در شمال آفریقا) و بیشتر مناطق آسیا است. نسل این حیوان در شمال آفریقا و برخی نقاط اروپا منقرض شده‌است. گراز توسط انسان به نقاط دیگر دنیا از جمله بخش‌هایی از ایالات متحده و آرژانتین و نیز استرالیا وارد شده‌است. گراز دارای ناخن‌های درازی است و در صورت مواجهه با خطر ناخن می‌کشد.

کد خبر : 3146 ساعت خبر : 12:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3146
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات