۲ راس کل و بز در سفیدکوه خرم‎آباد به‎دست شکارچیان کشته شدند

مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‎آباد گفت: ۲ راس کل و بز در منطقه به‎دست شکارچیان کشته شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، علیرضا رحیمی در جمع خبرنگاران، افزود: در اقدامی ناجوانمردانه ۲ راس کل و بز وحشی توسط  ۲ متخلف شکار و صید که سابقه خوبی نیز در این زمینه ندارند متاسفانه کشته شدند.

وی اظهار کرد: متخلفان در منطقه رقتخوان شاهیوند توسط یگان اجرایی سفیدکوه خرم‎آباد دستگیر شدند که از این متخلفان ۲ قبضه اسلحه شکاری مجاز به همراه مقادیری مهمات کشف و ضبط شد.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اجرای مصوبه جدید شورای عالی محیط زیست که از تاریخ ۲۰ مرداد امسال قابل اجرا بوده جریمه شکار هر راس کل و بز وحشی ۱۰۰میلیون ریال است که از متخلفان اخذ می‎شود.

وی یادآور شد: با توجه به سابقه بد این متخلفان ۲ قبضه اسلحه شکار مجاز به نفع دولت ضبط و مجوز اسلحه‎ها باطل شد، پرونده این شکارچیان غیرمجاز در شعبه ویژه محیط زیست در دست بررسی است تا با اعمال حبس برای آنها حکم قطعی صادر شود.

پایان پیام

در مورد کل بیشتر بدانید

کل‌وبزها معمولاً در گله‌های بسیار بزرگ زندگی می‌کنند که تعداد آنها گاهی به ۵۰۰ رأس هم می‌رسد. در فصل جفت‌گیری بین نرها جدال‌های سختی در می‌گیرد. نرهای قوی‌تر که شاخ بلندتری دارند حرمسرایی (متشکل از پنج تا ۱۵ ماده) تشکیل می‌دهند، کل‌ها با ژست‌های مختلف و نشان دادن شاخ‌ها و ضرباتی به شاخ هم سعی می‌کنند رقیب را مرعوب کنند و حرمسرایی تشکیل دهند.

دورهٔ بارداری ۱۷۰ روز است. بیشتر ماده‌ها فقط یک بزغاله، برخی دو و به ندرت سه بزغاله می‌زایند. بزغاله‌ها تقریباً بلافاصله پس از تولد توانایی راه رفتن را دارند و در شش ماهگی از شیر گرفته می‌شوند. ماده‌ها بین یک و نیم تا دو ونیم سالگی و نرها بین سه‌ونیم تا چهار سالگی بالغ می‌شوند. طول عمر این پستانداران علفخوار نیز ۱۲ تا ۲۲ سال است.

جثه کل و بز بزرگ‌تر از بز اهلی است. طول سر و تنه آن ۱۲۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر، دم ۱۲ تا ۱۷ سانتی‌متر و ارتفاعش ۶۵ تا۹۰ سانتی‌متر است و ۳۰ تا ۱۲۰ کیلوگرم وزن دارد.

کد خبر : 3490 ساعت خبر : 9:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3490
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات