انجام طرح‌های راه‌آهن و آزادراهی

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، هوشنگ بازوند استاندار لرستان در جلسه شورای اداری لرستان ایجاد زیرساختهای حمل و نقل را از اولویت‌های نخست در لرستان دانست و افزود: علیرغم محدودیت‌های اعتباری، چهارخطه‌های استان در دست اقدام بوده و طرح‌های راه آهن و آزادراهی استان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در این راستا بهسازی راه آهن دورود با اعتبار بیش ۱۰۰ میلیارد تومان  از سال گذشته آغاز شده و ادامه دارد.

استاندار لرستان تصریح کرد: همچنین روزانه چهار پرواز رفت و برگشت به تهران در فرودگاه خرم‌آباد برقرار است که درخواست برای افزایش این پروازها نیز مطرح شده و پرواز عراق نیز با هدف اعزام زائران عتبات و دسترسی به بازار بکر این کشور راه‌اندازی شد.

استاندار لرستان همچنین  خواستار واگذاری اختیارات مسکن مهر به استانداران شد و گفت: در غیر اینصورت مشکلات مسکن مهر تا چندین دولت دیگر برطرف نمی‌شود.

وی افزود: سهمیه استان در طرح مسکن مهر ۴۵هزار و ۸۶۴ واحد بوده که در دولت گذشته حدود ۲۷ هزار واحد معادل حدود ۸۵ درصد خودمالک تکمیل‌شده و دولت نیز تا پایان شهریورماه سال ۹۲، چهار هزار و ۶۳۵ واحد را به متقاضیان تحویل داده است.

وی ادامه داد: از شهریور ۹۱ تا شهریور ۹۴ ، ۱۳ هزار و ۷۳۲ واحد احداث شده که از این تعداد بیش از پنج هزار واحد خودمالک و هشت هزار و ۲۳۹ واحد توسط دولت ساخته‌شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ هزار و ۶۰۴ واحد مسکن مهر نیمه کاره مانده است گفت: در صورت واگذاری تعیین تکلیف اختیارات این واحدها به استان، مشکلات و مسائل بهتر برطرف شده و در تکمیل واحدها تسریع می‌شود.

وی با اشاره به وجود مشکلات زیرساختی در استان گفت: لرستان برای جبران این مشکلات و کمبودها با ۳۱ استان دیگر وارد ماراتن اقتصادی شده که سرعت حرکت سایر استان‌ها از لرستان بیشتر است.

بازوند اضافه کرد: در حال حاضر احداث پتروشیمی کوهدشت قطعی شده و ۸۰ درصد شهرک صنعتی کوهدشت برای احداث این مجتمع واگذار و قسط اول زمین مجتمع نیز توسط سرمایه‌گذار پرداخت شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مناطق ویژه اقتصادی ا۰۹:۳۳:۲۶ستان گفت: مجوز منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد نیز در دولت اخذ شده و به زودی تقدیم مجلس می‌شود.

وی به رشد ۲۸ درصدی اعتبارات عمرانی استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: با رشد ۴۰ درصد اعتبارات ملی و رشد ۶۵ درصدی اعتبارات طرح‌های ملی استانی شده، اعتبارات استان در سال جاری ۸۵۳ میلیارد تومان است که تلاش می‌شود با اخذ اعتبار ردیف‌های شناور و متفرقه ، اعتبار استان به یکهزار و ۲۰۰میلیارد تومان افزایش یابد.

مدیریت ارشد اجرایی لرستان توسعه روستایی را از دیگر اولویت‌های مهم در استان عنوان کرد و افزود: طی دوسال گذشته ۳۳۵ روستا و تاقبل از آن در مجموع ۳۳۷ روستا گازرسانی و شاخص بهره‌مندی گاز استان از ۳۷ به ۶۰ درصد افزایش یافته است.

بازوند با اشاره به ایجاد ۴۱۴ کیلومتر راه روستایی استاندارد در دو سال گذشته گفت: هم اکنون میانگین شاخص راه روستایی در کشور ۷۹ و در استان ۸۲ درصد است.

وی همچنین ادامه داد: اعتبارات آبفار در سال ۹۲ معادل۲۶ میلیارد تومان بوده که۱۰ میلیارد ریال از این میزان تخصیص یافته در حالی که این اعتبارات در سال گذشته به ۶۱ میلیارد تومان و تخصیص آن نیز به ۴۰ میلیارد تومان افزایش یافت و در نتیجه این اقدامات ۱۸۸ روستای استان که با تانکر آبرسانی می‌شد به ۱۰۳ روستا کاهش یافته است.

پایان پیام

کد خبر : 4122 ساعت خبر : 11:05 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4122
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات