روزنامه‌ی لرستان/ ۱۶ شهریور

روزنامه‌ی لرستان/ ۱۶ شهریور

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:
به گزارش پایگاه خبری گلونی خبری که روزنامه را با آن آغاز می‌کنم وضعیت بارش در استان لرستان طی ۲۴ ساعت گذشته است که مهر نوشت. مدیر کل مدیریت بحران لرستان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته میزان بارندگی‌ها در خرم‌آباد ۱۷ میلی‌متر بوده است. همچنین میزان بارندگی‌ها در شهرستان بروجرد دو میلی متر بوده و شهرستان الیگودرز هم یک میلی‌متر. فارس هم خبری از احتمال وقوع سیل در لرستان نوشت. رضا آریایی گفت: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در بیش‌تر نقاط استان لرستان شاهد وقوع رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش شدید طوفان‌های موقتی هستیم. مدیرکل ستاد بحران لرستان به همه فرمانداران استان لرستان هشدار داد که با هدف حفظ آمادگی لازم در این زمینه مراتب را به اطلاع اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان‏‎ها اعلام کنند.

فارس خبری هم از مدیر کل استاندارد لرستان داشت، مرضیه قنبریان امروز در ارتباط با عدم رعایت استاندارد در شهربازی‌ها اظهار داشت: از آن‌جایی که شهرداری‌ها اداره شهربازی‌ها را به بخش خصوصی واگذار کرده‌اند، بنابراین باید نسبت به رعایت استاندارد در آنها توجه ویژه داشته باشند و به خوبی بر آنها نظارت کنند. ظرف ده روز آینده وسایل بازی غیراستاندارد شهربازی‌های خرم‌آباد پلمپ می‌شود.

تسنیم امروز از احداث دو ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک پارسیلون و ماسور خرم‌آباد نوشت. رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری خرم‌آباد گفت: ماسور و شهرک پارسیلون در حال حاضر فاصله زیادی تا ایستگاه‌های آتش‌نشانی دارند، بنابراین احداث ایستگاه آتش‌نشانی در این مناطق ضرورت دارد. بیشترین حوادثی که در استان لرستان رخ می‌دهد تصادف و غرق‌شدگی است و در طول یک ماه گذشته، سه نفر در آبشار دره گرم، آبشار بیشه و دریاچه گهر غرق شدند که در مورد سوم، فرد غرق‌شده توسط این‌جانب از عمق ۱۸ متری نجات داده شد.

روزنامه‌ی لرستان/ ۱۶ شهریور

این خبرگزاری خبری هم از کاهش اعتبارات عمرانی شهرداری بروجرد در سال ۹۴ نوشت. منوچهر درویش بیابانی سخنگوی شورای شهر بروجرد گفت: خدمات شورای اسلامی شهر بروجرد به دلیل عدم انعکاس مناسب در رسانه‌های خبری همواره با ابهام و یا ضعف بیان‌شده است. کاهش سطح درآمدی شهرداری بروجرد این نهاد خدماتی را با کاهش اعتبارات عمرانی مواجه کرده است.

مهر امروز از ایجاد هزار و ۷۰۰ هکتار باغ در لرستان خبر داد. مهرداد غضنفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به افزایش ۱۰۰ هزار تنی تولید گندم در لرستان طی سال گذشته نسبت به سال ۹۲ اشاره کرد و افزود: امسال هم علیرغم وجود خشکسالی در جنوب استان تا این تاریخ به اندازه سال گذشته گندم خریداری شده است و مراقبت‌های ویژه باعث شد تولید گندم استان علیرغم وجود مسائل قهری به وجود آمده تثبیت شود. وی با اشاره به اینکه در زمینه باغات سال گذشته بالغ بر هزار و ۷۰۰ هکتار باغ به صورت متراکم در استان احداث شد اضافه کرد: کل تولیدات محصولات کشاورزی در مجموع حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن بوده که این قابلیت در استان وجود دارد این رقم را به سه میلیون تن برسانیم.

برویم سراغ خبر فرهنگی تا روزنامه امروز را به پایان برسانیم. رئیس حوزه هنری لرستان از انتشار چهار کتاب با عناوین روزهای دوشنبه، داستان‌های کوتاه کوه‌های بلند، سرود ساکنان خانه خورشید و کلید خانه‌ام بر لبخندت آویزان است طی ماه گذشته در استان خبر داد و گفت: بناست این چهار اثر در جشنواره سراسری تولیدات مراکز استانی کشور که هفتم تا نهم مهرماه در اصفهان برگزار می شود رونمایی شوند. امیدی‌پور به ارسال ۱۳۱ اثر از لرستان به دبیرخانه چهارمین جشنواره تولیدات مراکز استانی حوزه هنری اشاره کرد و افزود: این آثار در قالب رشته‌های تجسمی، شعر، داستان، فیلم، انیمیشن، تئاتر، موسیقی و … هستند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 4715 ساعت خبر : 7:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4715
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات