شام آخر با عارف لرستانی

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، عارف لرستانی قرار است نمایش «شام آخر» را از ۱۲ شهریورماه به صحنه ببرد.

عارف لرستانی بازیگر تلویزیون درباره اولین تجربه کارگردانی‌اش در تئا‌تر گفت: قرار است نمایش «شام آخر» را از ۱۲ شهریور ماه در سالن البرز پردیس سینمایی کوروش به صحنه ببرم. این اثر نمایشی نوشته فرهاد آییش است و به همراه هنرمندانی چون سعید امیرسلیمانی، سپند امیرسلیمانی، کمند امیرسلیمانی، ماندانا سوری، سوزان عزیزی، آزاده زارعی و علی اوجی در این نمایش بازی می‌کنم.

به گفته وی، نمایش «شام آخر» داستان زوجی است که در خانه ویلایی خود مهمانی ترتیب می‌دهند و سه زوج دیگر را برای صرف شام دعوت می‌کنند اما از اواسط مهمانی به یکباره شخصیت دیگری وارد داستان شده و ماجرای مهمانی را تغییر می‌دهد…

بازیگر مجموعه «شوخی کردم» درباره اجرا در پردیس کوروش بیان کرد: مخاطبانی که برای دیدن نمایش به مکان‌هایی چون پردیس کوروش می‌آیند توقع دیدن نمایش‌های جدی و مثلا آثاری را که در مراکز شناخته شده تئاتری مثل تئا‌تر شهر، ایرانشهر یا تماشاخانه باران به صحنه می‌روند، ندارند. این تماشاگران انتظار دیدن آثار طنز و کمدی را دارند. من نیز اگر می‌خواستم در مرکز شهر نمایشی به صحنه ببرم قطعا این نمایشنامه را برای اجرا انتخاب نمی‌کردم چون آقای آییش سال‌ها قبل به بهترین شکل ممکن این نمایشنامه را به صحنه برده بود اما «شام آخر» با فضایی که دارد مناسب اجرا در چنین مکانی است.

لرستانی درباره انتخاب این متن برای اجرا توضیح داد: من پیش از این تجربه کارگردانی یک نمایش را به صورت غیرحرفه‌ای داشتم اما این نمایش اولین تجربه حرفه‌ای من به حساب می‌آید به همین دلیل برای اجرا نمایشنامه‌های بسیاری را خواندم چون می‌خواستم هم اثری کمدی و جذاب باشد و هم از شیوه اجرایی تئاترهای آزاد دور باشد. به همین جهت این نمایشنامه را انتخاب کردم. «شام آخر» لبه تیغ حرکت می‌کند چون هم قابلیت تبدیل شدن به یک نمایش کمدی را دارد و هم می‌تواند به عنوان اثری روشنفکرانه مطرح شود.

بازیگر سریال «قهوه تلخ» درباره علاقه‌اش به تئا‌تر بیان کرد: من کارم را از تئا‌تر دانش‌آموزی آغاز کردم و از طریق بازیگری در تئا‌تر به عرصه تصویر رفتم اما بازی در کارهای تصویری فرصت بازیگری و کارگردانی در تئا‌تر را از من گرفته است. همیشه علاقه‌مند بودم کارگردانی تئا‌تر را هم تجربه کنم که خوشحالم بالاخره این فرصت برایم فراهم شد.

لرستانی درباره انتخاب بازیگران نمایش گفت: خانواده امیرسلیمانی به همراه تعدادی دیگر از هنرمندان در این نمایش بازی می‌کنند. من پیش از این با سعید امیرسلیمانی و سپند و کمند امیرسلیمانی کار کرده بودم و با آن‌ها آشنایی داشتم و به دلیل همین آشنایی، از آن‌ها دعوت به همکاری کردم. خانواده امیر سلیمانی و البته دیگر بازیگران اثر، همگی هنرمندانی حرفه‌ای و دلسوز هستند که با آرامش در سر تمرین‌ها حضور می‌یابند و همین امر باعث راحتی خیال من است.

نمایش کمدی «شام آخر» نوشته فرهاد آییش و به کارگردانی عارف لرستانی و تهیه کنندگی محسن دو کوشکانی از ۱۲ شهریور ماه به صحنه می‌رود. سایر عوامل این نمایش نیز عبارتند از: نازیار عمرانی دستیار کارگردان، سمیرامیس محمدی منشی صحنه، رضا خلیلی اجرای دکور، علی اکبری تدارکات، لیلی صدیق عکاس، سمیرامیس محمدی روابط عمومی و مشاور امور رسانه.

پایان پیام

کد خبر : 4372 ساعت خبر : 4:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4372
اشتراک در نظرات
اطلاع از
2 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

روحشون شاد و یادشون گرامی

روحش شاد