ابتکار: برای اعزام بالگرد با نیروهای مسلح هماهنگ کردیم

به گزارش پایگاه خبری گلونی، خانم دکتر ابتکار در گفت‌وگو با برنامه‌ی «پیشخان عصر» رادیو جوان درباره‌ی تهیه بالگرد اطفای حریق برای استان لرستان گفت:

ببینید برای حفاظت از جنگل‌های طبیعی کشورمان حداقل دو دستگاه به طور مستقیم نقش دارند. سازمان جنگل‌ها و مراتع بخش عمده‌ای را به عهده دارد و ما فقط ۱۰ درصد به عهده‌مان است. بنابراین یک همکاری بین بخشی است. برای این موضوع ما هم به دلیل حساسیت جنگل‌های بلوط و موضوع خشکسالی توجه ویژه داریم. ما از اوایل سال مانور مقابله با آتش‌سوزی را نه به عنوان یک کار نمایشی بلکه به عنوان کاری که دستگاه‌ها همه کنار هم در استان قرار بگیرند انجام داده‌ایم.

نیرهای مسلح، بسیج، مردم، سارمان محیط زیست، سازمان جنگل‌ها، سازمان مدیریت بحران، سازمان هواشناسی، هلال احمر، و همه کنار هم قرار می‌گیرند در این مانورها و با هم همکاری می‌کنند. ما تفاهم‌نامه‌ی خیلی خوبی را ماه گذشته با نیروهای مسلح امضا کردیم با همکاری ستاد مدیریت بحران این تفاهم‌نامه اجرایی شده و بودجه از دولت گرفته‌ایم برای این کار و پشتیبانی هوایی را الان نیروهای مسلح فراهم می‌کنند و هرجایی که لازم بوده بالگرد فرستاده شده.

این فرایند نزدیک دو هفته است عملی شده. آماری که داریم نشان دهنده افزایش وقوع آتش‌سوزی نسبت به سال گذشته هست ولی با این وجود مساحت مناطقی که آسیب دیده تقریبا ۶۰ درصد کاهش یافته، دلیلش هم این بوده که به موقع رسیده‌اند. گاهی آتش‌سوزی شب اتفاق می‌افتد و تا مردم متوجه شوند دیر می‌شود. در استان گلستان و لرستان مرکز رسیدگی‌های واکنش‌های سریع به آتش‌سوزی را تاسیس کرده‌ایم. حتی در گلستان در پارک ملی گلستان سنسورهای دود را با همکاری سازمان هواشناسی گذاشتیم. که خدا را شکر وضعیت پارک ملی گلستان امسال بهتر بوده. ما تلفن ۱۵۴۰ را راه‌اندازی کرده‌ایم. مشابه این را سازمان جنگل‌ها دارد. مراکز ما در استان‌ها و همچنین هلال احمر تمام وقت آمادگی پاسخگویی دارند. پورتال سازمان و شبکه‌های اجتماعی هم همینطور. اطلاعات به ما داده شوند ما فورا پیگیری می‌کنیم.فقط این را همه باید بدانیم که در فصل گرم حق نداریم در طبیعت آتش روشن کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 3926 ساعت خبر : 7:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3926
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات