احداث مجتمع تفریحی در جنوب شهر خرم‌آباد

به گزارش پایگاه خبری گلونی پروژه احداث بوستانی به مساحت ۱۸ هکتار در جنوب شهر خرم‌آباد آغاز شده است.

سیف‌الدین آشتیانی یکی از اعضای شورای شهر خرم‌آباد درباره این طرح به خبرنگار گلونی گفت:

«با وساطت جناب آقای استاندار، شهردار و اعضای شورای شهر خرم‌آباد در قسمت جنوبی شهر خرم‌آباد که تا به حال مجتمع تفریحی، فرهنگی نداشته بوستانی با دریاچه مصنوعی شبیه دریاچه کیو در حال احداث است. بودجه طرح را شهرداری با گرفتن وام از بانک شهر تقبل کرده است که حداقل ۵-۶ میلیارد کنارگذاشته شده. این طرح یکی از پروژه‌های عظیم این دوره شورای شهر است و در واقع افتخاری است هم برای شورای شهر، هم استاندارد و هم شهردار و هم مردم این منطقه.

واقعیت این است که تا به حال هیچ کاری برای این منطقه جنوب شهر انجام نگرفته اما با این طرح دقیقا فضایی مثل کیو در جنوب شهر خواهیم داشت که سبب رونق زیادی می‌شود و منطقه گردشگری شهر تقریبا دو برابر می‌شود. با این طرح حداقل ۲۰ هکتار به فضای سبز شهر اضافه می‌شود. تفریحاتی چون قایق‌سواری، ماهیگیری و… برای این منطقه در نظر گرفته شده است.محل دقیقش رو‌به‌روی پارک بهشت می‌شود، پل شاپورخواست در وسط این منطقه خواهد افتاد. ما با مردم آن منطقه رایزنی کردیم و زمین‌ها را خریداری کرده‌ایم. پروژه شروع شده است. ما سعی می‌کنیم تا دو سال دیگر تمامش کنیم اما خب زمان دقیق اتمام طرح هنوز برآورد نشده است.»

پایان پیام

در مورد بوستان

گردشگاه یا پارک و بوستان شهری به مکانی محفوظ می‌گویند که به صورت طبیعی یا نیمه طبیعی توسط دولت به وجود آمده‌است، و در کنار آن برای تفریح و لذت بردن انسان، یا برای حفاظت از حیات وحش یا زیستگاه طبیعی. بوستان‌ها ممکن است شامل سنگ، فواره، خاک، آب و قسمت‌های چمن باشد. بسیاری از پارک‌ها قانوناً حفاظت شده و محفوظ اند. از دیدگاه شهرسازی و معماری پارکها به ده‌ها نوع قابل دسته‌بندی هستند. بعنوان نمونه پارکها را می‌توان به لحاظ شعاع عملکرد و خدمات رسانی به پارکهای با عملکرد محله ای، ناحیه ای، شهری و فرا شهری تقسیم‌بندی نمود.

کد خبر : 4007 ساعت خبر : 11:23 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4007
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات