اختتامیه نهمین جشنواره موسیقی جوان

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، نهمین جشنواره موسیقی جوان جمعه ۲۰ شهریورماه به کار خود پایان می‌دهد.

مراسم پایانی نهمین جشنواره موسیقی جوان جمعه ۲۰ شهریور ماه سال جاری با حضور تعدادی از هنرمندان، شرکت کنندگان و مدیران در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

در این مراسم که ساعت ۱۷ در تالار وحدت و با حضور مسئولان و داوران جشنواره برگزار می‌شود، برگزیدگان این دوره از جشنواره معرفی خواهند شد. سخنرانی، اجرای چند قطعه موسیقی و پخش نماهنگ‌هایی از روند برگزاری جشنواره از دیگر بخش‌های این مراسم خواهد بود.

نهمین جشنواره موسیقی جوان از ۹ شهریورماه به دبیری هومان اسعدی کار خود را در تالار رودکی آغاز کرد و تا ۲۰ شهریورماه در بخش‌های مختلف موسیقی دستگاهی، کلاسیک و نواحی ادامه خواهد داشت.

پایان پیام

در مورد موسیقی بیشتر بدانید

واژهٔ موسیقی یک وام‌واژه از زبان عربی است که به ایران و زبان فارسی راه یافته و تلفظ درست آن در عربی «موسیقا» است همانند «عیسی»، «موسی»، «طوبی» و حتی املای «موسیقا» تاحدودی در متون عربی رواج دارد چراکه در عربی دو حرف «ي» (با دونقطه در زیر) و «ی» (ألف مقصوره، بدون نقطه) تلفظ و کارکرد متفاوت دارند، ریشهٔ اصلی واژه از زبان یونانی و برگرفته از واژهٔ ‎(Mousika) μουσική و مشتق از واژهٔ Μοῦσαι است. براساس مدارک موجود، واژە «موسیقی» و هم‌خانواده‌های آن در «مفاتیح العلوم» خوارزمی و رسالهٔ موسیقی اخوان الصفاء دیده می‌شود که هر دو متعلق به قرن چهارم هجری قمری هستند.

قبل از ورود اسلام به ايران، در زبان فارسی به جای «موسیقی» از «خُنیا» و به جای «موسیقی‌دان» یا «مُطرِب» از «خُنیاگر» استفاده می‌شد که با واژگانی نظیر «خونیاک» در پارسی میانه و «هونواک» در اوستایی نیز از آن یاد شده‌است. همچنین واژه‌هایی نظیر «گوسان»، «کوسان» و «رامشگر» نیز برای موسیقی‌دان و خواننده به کار رفته‌است.

پیشینیان موسیقی را چنین تعریف کرده‌اند: معرفت الحان و آنچه التیام الحان بدان بود و بدان کامل شود. ارسطو موسیقی را یکی از شاخه‌های ریاضی می‌دانسته و فیلسوفان اسلامی نیز این نظر را پذیرفته‌اند

کد خبر : 4375 ساعت خبر : 4:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4375
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات