بازنگری رخدادهای شهریور ۱۳۲۰

موسسه فرهنگی هنری آپ‌آرت‌مان در ادامه سلسله نشست‌های تاریخی این بار به وقایع شهریور ۱۳۲۰ می‌پردازد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از  روابط عمومی موسسه آپ‌آرت‌مان در این نشست که روز سه‌شنبه ۲۴ شهریور برگزار می‌شود، کاوه بیات در کنار سیروس سعدوندیان حوادث آن برهه حساس تاریخی را موشکافی می‌کنند.

سوم شهریور ۱۳۲۰ شمسی بود که هواپیماهای متفقین با نقض بی‌طرفی ایران و حمله به خاک سرزمین ما نه تنها سرنوشت ایران که سرنوشت تازه‌ای برای جنگ جهانی دوم رقم زدند. ایران در کمتر از یک روز با وجود دلاوری‌های شهدایی چون دریادار بایندر تسلیم نیروهای بیگانه‌ای شد که از آن پل پیروزی ساختند. این رویداد که به سقوط حکومت پهلوی اول منجر شد نه تنها تاثیر مهمی در سرنوشت ایران که باعث تغییر رقابت‌های بین‌المللی و شکست آلمانی‌ها شد و با همه مشکلاتی که برای ایرانی‌ها به دنبال داشت یک نقطه عطف در تاریخ به شمار می‌آید.

کاوه بیات پژوهشگر و تاریخ‌نگار برجسته ایرانی است  که تا کنون مقالات و ترجمه‌های بسیاری در خصوص تاریخ معاصر ایران به رشته تالیف درآورده است. او در این نشست ابعاد نظامی و شرایط سیاسی و تاریخی ایران در بحبوحه شهریور۲۰ را مورد بازنگری قرار می‌دهد. هم‌چنین سیروس سعدوندیان نیز به عنوان محقق و مورخ به تشریح زندگی روزمره ایرانیان در آن سال‌ها خواهد پرداخت.

این نشست تاریخی روز سه‌شنبه ساعت ۱۸  در موسسه آپ‌آرت‌مان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به حوزه تاریخ معاصر می‌توانند جهت حضور در این نشست و رزرو صندلی با شماره تلفن۸۸۸۶۰۴۳۹ تماس حاصل کنند.

پایان پیام

کد خبر : 4996 ساعت خبر : 4:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4996
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات