برگزاری شصتمین نشست طرح کتاب‌خوان در لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: شصتمین نشست طرح کتاب‌خوان از سلسله نشست‌های موسوم به نشست کتاب‌خوان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در لرستان برگزار می‌شود.

رضا مختارپور اظهار داشت: شصتمین نشست از سلسله نشست‌های موسوم به نشست کتاب‌خوان ۱۴ شهریور با حضور جمعی از اهالی فرهنگ، نویسندگان، کتابداران و اصحاب رسانه در سالن همایش شرکت سیمان شهرستان دورود برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه، معرفی و شناساندن کتاب‌های مفید و سازنده و همچنین استفاده از تجربیات مطالعاتی افراد مختلف و انتقال آن به دیگران از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست‌ها است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در این نشست می‌توانند با مراجعه به پورتال اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان به آدرس اینترنتی www.lorestanpl.ir به شرکت در این نشست اقدام کنند و در مدت زمانی هفت دقیقه‌ای به معرفی گزیده‌ای از کتاب‌های خوانده شده یا نگاشته شده خود برای دیگران بپردازند.

مختارپور عنوان کرد: این نشست شصتمین نشست کتاب‌خوان در کشور و دومین نشست در استان لرستان است.

پایان پیام

خواندن

خواندن، فرایند شناختی از رمزگشایی نمادهایی نوشتاری فکر یا گفتار در استنتاج معانی از متن است. (همان‌طور که در خواندن یک کتاب یا خواندن موسیقی)

حصول توانایی در این زمینه مستلزم کسب مهارت‌های زیر است:

  1. بازشناسی حروف، کلمه‌ها و جمله‌های زبان در یک نوشته.
  2. درک معنای عناصر مذکور و کشف روابط معنایی موجود میان آن‌ها که در نهایت به درک پیام جمله و متن منجر می‌شود.

خواندن مهارتی است که به وسیلهٔ آن می‌توان از مطالب نوشتنی کسب اطلاع کرد. به شکل کامل ترمی توان گفت؛ خواندن فرایند فعالی است که خواننده، از طریق آن به پیامی که درون نوشته موجود است پی می‌برد و خواننده مرتباً بر اساس آنچه قبلاً یاد گرفته در پی کشف چیزهای تازه است. سوادِ خواندن یکی از مهم‌ترین تواناییهایی است که فراگیران [دانش آموز] در طول یادگیری‌های خود در سال‌های اولیهٔ دبستان کشف می‌کنند و در رشد هر کودک نقش حیاتی دارد. این توانایی اساس یادگیری را در موضوعات دیگر نیز فراهم می‌سازد. همچنین این توانایی می‌تواند برای خلاقیت و رشد فردی و اجتماعی به کار رود. خواندن از جمله وسایل مهم فهمیدن در دنیای کنونی است. فرد می‌تواند نتیجه تحقیقات و مطالعات دیگران را که مدت‌ها به درازا کشیده است از طریق خواندن در مدت کوتاهی فرا بگیرد. خوب خواندن از عوامل مهم پیشرفت و سرگرمی و لذت بردن و رفع خستگی می‌باشد.

 

کد خبر : 4009 ساعت خبر : 11:32 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4009
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات