تشکیل کمیته تخصصی بتن در لرستان

عضو رسمی موسسه بین‎المللی ترمیم بتن امریکا از تشکیل کمیته تخصصی بتن در لرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،مهندس علیرضا مقسمی اظهار کرد: باید وضعیت بتن در لرستان اصلاح شود و در این راستا پیشنهاد کردیم که با همکاری استانداری کمیته تخصصی بتن در استان تشکیل شود.

وی ادامه داد: اعضای این کمیته شامل مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان، رئیس انجمن تولید بتن‎های آماده، رئیس نظام مهندسی، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، نماینده استاندارد، مشاور بتن استانداری، برنامه و بودجه، صنعت، معدن و تجارت و نماینده آزمایشکاه مکانیک خاک استان هستند.

مقسمی اضافه کرد: این کمیته زیرمجموعه شورای فنی استانداری است و مصوبات آن قابل اجراست و وجاهت قانونی خیلی خوبی دارد.

وی هدف از تشکیل کمیته تخصصی بتن در لرستان را اصلاح وضعیت بتن‎های آماده مورد مصرف در استان برشمرد و ادامه داد: بتنی که در بچینگ پروژه یا کارخانه تولید می‎شود از معادن مصالح سنگی تا مرحله تولید بتن آماده و انتقال آن به محل و استقرار و عمل‎آوری مدنظر و کنترل است.

او تصریح کرد: این کمیته آموزش‎های لازم را برابر تکنولوژی‎های روز دنیا خواهد داد.

وی گفت: اولویت کاری این کمیته پس از تشکیل در اولین جلسه  بررسی و تعیین وضعت کارخانجات بتن آماده خواهد بود.

مقسمی با اشاره به اینکه مشخص نیست که بتن‎های آماده بر چه اساسی تولید می‎شود و نیاز است بررسی و نظارت کامل وجود داشته باشد، افزود: از سوی استانداری نامه‎ای به تمام ادارات ابلاغ شده که نمایندگان تام‎الاختیار و ثابت خود را به این کمیته معرفی کنند و اصولاً افرادی معرفی شده که سابقه کار بتن داشته باشند تا در ساخت و سازهای بتن در استان زلزله‎خیز لرستان کارگشا باشند.

پایان پیام

در مورد بتن

بتن، از ریشه لاتین  در مفهوم وسیع به هر ماده یا ترکیبی که از یک ماده چسبنده با خاصیت سیمانی شدن تشکیل شده باشد گفته می‌شود. بتن ممکن است از انواع مختلف سیمان و نیز پوزولان‌ها، سرباره کوره‌ها، مواد مضاف، گوگرد، مواد افزودنی، پلیمرها، الیاف و غیره تهیه شود. همچنین در نحوه ساخت آن ممکن است حرارت، بخار آب، اتوکلاو، خلا، فشارهای هیدرولیکی و متراکم‌کننده‌های مختلف استفاده شود.

کد خبر : 3938 ساعت خبر : 8:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3938
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات