حال استاد شجریان خوب است

به گزارش پایگاه خبری گلونی نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی گفت: بیماری استاد شجریان اتفاق تازه‌ای نبود و ایشان از مدتی قبل درگیر این مسئله بودند اما این موضوع چندان مهم نبوده که ایشان را از فعالیت باز دارد و حتی پزشکان هم برای عدم فعالیت ایشان برنامه‌ریزی نکرده بودند و حتی سال قبل بعد از معاینات پزشکان ایشان به اجرای برنامه پرداختند .

نوربخش افزود: من روز قبل با استاد صحبت کردم و امروز هم به وسیله واسطه از حال ایشان مطلع هستم و باید عرض کنم حال ایشان کاملا خوب است و پزشکان اجازه داده‌اند که از هفته‌ی آینده تمرینات خود را اغاز کنند. نوربخش و کاکاوند به طور مشترک خواستار پایان شایعات شدند چرا که جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

پایان پیام

محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان (زاده ۱ مهر ۱۳۱۹ – درگذشته ۱۷ مهر ۱۳۹۹) موسیقی‌دان و خوانندهٔ موسیقی سنتی ایرانی بود. وی همچنین خوش‌نویس در خطِ نستعلیق، رئیس شورای عالی خانه موسیقی ایران، بنیان‌گذار گروه شهناز و آفرینندهٔ چند ساز موسیقی بود. او در قرائت قرآن نیز فعالیت داشت و دعای ربنا، نامدارترین تلاوت قرآنیِ او بود. شجریان در میان دوستداران خود با عنوان «استاد آواز ایران» و «خسروِ آواز ایران» نیز شناخته می‌شود. برخی او را مهم‌ترین چهرهٔ موسیقی ایرانی و یکی از نمادهای مهم فرهنگ و موسیقی ایران‌زمین می‌دانند. شجریان از آوازه‌ای بین‌المللی نیز برخوردار است.

از فرزندان محمدرضا شجریان، همایون و مژگان در زمینهٔ موسیقی فعالیت دارند. خوانندگانی چون ایرج بسطامی، مظفر شفیعی، حسام‌الدین سراج، حمیدرضا نوربخش، علی جهاندار و پسرش همایون از شاگردان شجریان بودند.

در سال ۱۳۳۱، برای نخستین بار، صدای تلاوت قرآن او از رادیو خراسان پخش شد. وی در سال ۱۳۳۸ به دانش‌سرای مقدماتی مشهد رفت و برای نخستین بار با یک معلم موسیقی آشنا شد.

پس از دریافت دیپلم دانش‌سرای عالی، به استخدام آموزش و پرورش درآمد و به تدریس مشغول شد و در این زمان با سنتور آشنا شد و فراگیری این ساز را نزد جلال اخباری شروع کرد.

کد خبر : 4182 ساعت خبر : 11:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4182
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات