دستگیری باند سهره‌گیری در کوهدشت

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، باند سهره‌گیری در کوهدشت دستگیر شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کوهدشت گفت: در راستای برنامه‌های گشت و کنترل و ایجاد انواع گشت‌های یگان حفاظت در سطح شهرستان، در طی ماه گذشته یگان حفاظت این اداره با برنامه ریزهای منسجم و دقیق و به طور شبانه‌روزی در جهت تحقق امر به وظایف محوله و جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز در مناطق زیستگاهی و جنگلی در شهرستان، موفق به دستگیر ۴ نفر متخلف زیست محیطی که بر خلاف قوانین و مقررات محیط زیست اقدام به صید و زنده‌گیری پرنده نموده بودند ،‌ دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

طولابی با بیان اینکه متخلفین با اقرار به عمل ارتکابی خود و با عنایت به اینکه این اداره از حیث مطالبه ضرر و زیان وارده ناشی از جرم حسباین مورد مدعی می‌باشد ، ضمن کشف و ضبط ادوات متخلفین نسبت به وصول بهای ضرر و زیان به محیط زیست اقدام نمودند .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کوهدشت گفت : به منظور کسب اخبار زیست محیطی و حفاظت هر چه بهتر از محیط زیست شهرستان و اطلاعات مربوط به حضور شکارچیان و همچنین بررسی شکایات مردمی سامانه ۱۵۴۰ جهت پاسخگویی به عنوان پل ارتباطی بین مردم و محیط زیست راه‌اندازی و فعال گردید.

پایان پیام

تعریف محیط زیست

محیط زیست عبارت ترکیبی از دانش‌های متفاوت در علم است که شامل مجموعه‌ای از عوامل زیستی و محیطی در قالب محیط زیست و غیر زیستی (فیزیکی، شیمیایی) است که بر زندگی یک فرد یا گونه تأثیر می‌گذارد و از آن تأثیر می‌پذیرد. امروزه این تعریف غالباً به انسان و فعالیت‌های او مرتبط می‌شود و می‌توان محیط زیست را مجموعه‌ای از عوامل طبیعی کرهٔ زمین، همچون هوا، آب، اتمسفر، صخره، گیاهان و غیره، که انسان را احاطه می‌کنند، خلاصه کرد.

تفاوت محیط زیست با طبیعت در این است که تعریف طبیعت شامل مجموعه عوامل طبیعی، زیستی و غیر زیستی می‌شود که منحصراً در نظر گرفته می‌شوند، در حالی که عبارت محیط زیست با توجه به برهم‌کنش‌های میان انسان و طبیعت و از دیدگاه بشر توصیف می‌شود.

کد خبر : 3781 ساعت خبر : 10:55 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3781
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات