دیدار استاد شکارچی با پدر بلوط

به گزارش پایگاه خبری گلونی استاد علی‌اکبر شکارچی هنرمند پیشکسوت لرستانی از خزانه پدر بلوط لرستان بازدید کرد.

آقای افشار، پدر بلوط لرستان درباره این بازدید به خبرنگار گلونی گفت: دیروز آقای شکارچی به همراه آقای عباسیان رئیس انجمن موسیقی لرستان و گروهی ۲۵ نفره به بازدید خزانه آمدند. اطلاعات آقای شکارچی از خزانه کامل بود. از طریق سایت و خبرهای منتشر شده خزانه را می‌شناخت و حتی نحوه  کاشت بلوط را هم می‌دانست. ایشان دیروز که خزانه را دید واقعا لذت برد. کار آقای شکارچی به نوعی حمایت از درختان بلوط بود، ایشان حتی با خودش نهال بلوط برد تا به عنوان یک کار نمادین جلوی خانه‌اش در تهران این نهال را بکارد.

با آقای شکارچی در ارتباط با محیط زیست و قطع درختان و مشکلات اخیر صحبت کردیم. ایشان هم بسیار نگران وضعیت پیش آمده برای درختان بود. آقای شکارچی بسیار تمایل داشت آن ۸ هکتار درخت کاشته شده در بام خرم‌آباد را هم ببینند  که متاسفانه فرصتش دست نداد.

درباره آتش‌سوزی‌های لرستان هم صحبت کردیم و افسوس خوردیم، طبق آمار ما  تا ۵ روز پیش آتش‌سوزی در لرستان ۱۴۸ مورد بوده است که متاسفانه ۹۸ درصد این آتش‌سوزی‌ها عمدی بوده. این آمار وحشتناک است.

آقای شکارچی گفت که حتما در سفر بعدی به لرستان یک روز را برای بازدید از بام خرم‌آباد اختصاص خواهد داد.

پایان پیام

درباره‌ی موسیقی لری

موسیقی لری از تنوع و پیشینه‌ای کهن برخوردار است که به دو بخش کلی، موسیقی‌های آوازی (کلامی) و موسیقی‌های‌سازی تقسیم می‌شود. هم‌اکنون موسیقی لری در قالب ترانه به هفت بخش تقسیم می‌شود.

هم اکنون موسیقی لری در قالب ترانه به هفت بخش تقسیم می‌شود که عبارتند از موسیقی و ترانه‌های غنایی و عاشقانه، موسیقی و ترانه‌های حماسه رزمی، موسیقی و ترانه‌های سوگواری، موسیقی و ترانه‌های فصول، موسیقی و ترانه‌های کار، موسیقی و ترانه‌های طنز و سرودهای مذهبی.

کد خبر : 4112 ساعت خبر : 10:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4112
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات