روزنامه‌ی لرستان/ ۱۰ شهریور

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:
روزنامه امروز لرستان روزنامه شله قلمکار است. بله. فقط آش نسیت که شله قلمکار می‌شود امروز آنقدر خبرهای جورواجور برایتان دارم که روزنامه‌مان هم شده حکایت از هر دری سخنی.
اول از همه می‌رویم سراغ استانداری لرستان که امروز خبرهای زیادی داشت. استاندار لرستان در همایش تجلیل از برگزیدگان سال ۹۳ بخش کشاورزی لرستان خواستار پرداخت مطالبات گندم‌کاران استان شد و گفت: با توجه به وضعیت اقتصاد استان، پرداخت بهای گندم کشاورزان لرستانی باید در اولویت قرار گیرد. نباید کشاورزان استان را با سایر استان‌ها مقایسه کرد به همین دلیل باید در واریز مطالبات این قشر تسریع شود.

استاندار لرستان امروز از تاسیس و راه‌اندازی اداره کل جمع آوری و فروش کالاهای تملیکی در استان خبر داد و گفت: لرستان نیز تاکنون زیرمجموعه استان مرکزی بوده است. چنانچه این اداره کل در استان راه‌اندازی شود اموال قاچاق کشف شده در استان توزیع شده و درآمد حاصل از آن نیز جز درآمدهای استان محسوب خواهد شد.

امروز همچنین طی مراسمی ۹۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین به ارزش شش میلیارد ریال با حضور استاندار لرستان در اختیار دهیاری‌های استان قرار گرفت. معاون عمرانی استانداری لرستان در این مراسم گفت: ارائه خدمات عمرانی و آبادانی روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته از اساسی‌ترین شاخصه‌های دولت تدبیر و امید است. در این راستا با جذب شش میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور ۹۸ دستگاه انواع ماشین‌آلات به منظور تقویت خدمات عمرانی روستایی خریداری و توزیع شد.

مدیر کل دفتر فنی استانداری لرستان هم از تشکیل نخستین کمیته تخصصی بتن در استان خبر داد و گفت: با توجه به رونق گرفتن طرح‌های عمرانی استان و مصرف بالای بتن در طرح‌ها، این کمیته به منظور ارتقاء کیفی این محصول تشکیل شده است.

تسنیم امروز از احداث ۱۷۰۰ هکتار باغ در لرستان به‌ صورت متراکم نوشت و همچنین از احداث خانه تخصصی والیبال.
دبیر هیئت والیبال لرستان در اینباره گفت: خانه تخصصی والیبال به‌زودی در استان لرستان احداث می‌شود. جوانان لرستانی استقبال بسیار خوبی از ورزش والیبال داشته‌اند، به‌طوری‌که علاوه بر بازیکنان ملی‌پوش، در حال حاضر ۱۴ بازیکن لرستانی در لیگ برتر،۲۱ بازیکن در دسته اول و ۳۲ بازیکن در زیرگروه آن‌ها فعالیت دارند.

روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان لرستان امروز خبری از دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان دورود داشت. در پی حفاری‌های غیرمجاز متعدد در چند ماه گذشته در سطح شهرستان دورود با استفاده از اطلاعات انجمن‌های میراث فرهنگی سطح شهرستان و تلاش شبانه‌روزی مراقبین آثار این اداره کل و همکاری نیروهای اطلاعات سپاه دورود موفق به دستگیری دو نفر از باند حفاران شدند.

مهر هم امروز از دستگیری سارق اینترنتی که با سوء استفاده ازاعتماد صاحب حساب شهروندان اقدام به برداشت غیر مجاز کرده بود و  توسط کارآگاهان پلیس فتا استان لرستان شناسایی شد نوشت.

آخر روزنامه می‌رویم سراغ خبرهای محیط زیستی. به گزارش گلونی باد شدیدی که دیروز در خرم‌آباد وزید، تعداد ۴۲ درخت سوزنی‌برگ را در مجموعه پارک کیو شکست. برخی از این درختان از ریشه درآمده‌اند که می‌شود برای آنها کاری کرد اما برخی از آنان به شدت آسیب دیده‌اند، این از طوفان. آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کوه بادامک منطقه میانکوه غربی پلدخترکه از ساعت ۱۷ روز دوشنبه آغازشده بود ساعت ۶ صبح امروز مهار شد. به نقل از تسنیم، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پلدختر گفت: علت آتش سوزی در کوه بادامک به احتمال زیاد رعد و برقی بوده که بعدازظهر روز دوشنبه در منطقه رخ داده است. این هم آتش‌سوزی. خبر آخر روزنامه هم زمین لرزه است، مهر امروز از وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۳٫۱ ریشتر در معمولان نوشت. مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان گفت: این زلزله ساعت ۹و ۳۲ دقیقه و ۲۱ ثانیه صبح امروز سه‌شنبه رخ داده است. مرکز این زمین لرزه بر اساس گزارش مرکز زلزله‌نگاری کشوری به عرض و طول جغرافیایی ۳۳.۳۶۸ و ۴۸.۰۰۲ بوده است.

امروز هم خبر طوفان داشتیم، هم زلزله و هم آتش‌سوزی. خلاصه اینکه محیط زیست هم بلد است با ما آنطور که رفتار می‌کنیم رفتار کند. ای کاش بیشتر به فکر باشیم.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 4382 ساعت خبر : 7:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4382
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات