روزنامه‌ی لرستان/ ۱۱ شهریور

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

حالا که داریم به فصل بازگشایی مدارس نزدیک می‌شویم روزنامه را هم با خبری در اینباره آغاز می‌کنم که امروز تسنیم نوشت، رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز کشور گفت: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام کشور توسط خیران مدرسه‌ساز در نقاط مختلف تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است. محمدرضا حافظی گفت: شش هزار و ۸۰۰ پروژه دولتی نیمه تمام در کشور وجود دارد که به دلیل نبود اعتبارات لازم دولت قادر به تکمیل این پروژه‌ها نیست. هم اینک بیش از دو هزار ۵۰۰ فقره از این پروژه‌ها توسط خیران مدرسه‌ساز تکمیل شده است،باقیمانده این پروژه‌ها نیز در اولویت سرمایه‌گذاری خیران مدرسه‌ساز کشور قرار گرفته‌اند.

خبر بعدی تسنیم از تجهیز جاده‌های لرستان به دوربین کنترل سرعت بود، سرهنگ مرتضی چغلوند، رئیس پلیس‌راه لرستان، عصر امروز در جلسه کارگروه ایمنی حمل‌ و نقل و سوانح رانندگی استان  اظهار داشت: تحلیل‌ها و بررسی‌های موجود درزمینهٔ علت تصادفات دقیق نیست و این مهم‌ترین مشکل ما درزمینهٔ جلوگیری و کاهش آمار تصادفات است. تخطی از سرعت مطمئنه تنها یکی از علت تصادفات دراستان است و این در حالی است که سرعت تردد در جاده‌ای استان کمتر از سایر استان‌های کشور است چرا که در بعضی از استان‌ها تردد با سرعت ۲۰۰ تا ۲۳۰ کیلومتر در جاده‌ها گزارش‌شده است. زمان آن رسیده است که جاده‌های استان به دوربین‌های کنترل سرعت مجهز شوند چراکه حجم بالای تردد خودرو در جاده‌های استان از طریق روش‌های سنتی قابل‌کنترل نیست.

خبر بعدی این خبرگزاری هم احداث پارک ترافیک در خرم‌آباد بود. مدیر کل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های لرستان گفت: به‌ طور معمول در ساعات ۹ تا ۱۲ صبح با افزایش تردد در جاده‌های استان مواجه هستیم که بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت ۲۵ مورد در شهرستان خرم‌آباد، ۱۸ مورد در شهرستان کوهدشت و ۱۸ مورد در شهرستان بروجرد گزارش‌شده است. وی از ایجاد پارک ترافیک در مرکز استان لرستان خبر داد و گفت: این پارک با همکاری اداره کل آموزش و پرورش لرستان، شهرداری خرم‌آباد، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان و نیز نیروی انتظامی ایجاد می‌شود. این پارک ترافیک در محل اردوگاه دانش آموزشی کمالوند مرکز استان لرستان ایجاد می‌شود.

امروز خبری هم از آلودگی بیش از حد مجاز در خرم‌آباد و پلدختر داشتیم. به نقل از تسنیم، مدیرکل محیط‌زیست لرستان گفت: آلودگی هوای خرم‌آباد به ۳.۵ برابر حد مجاز و شهرستان پلدختر به ۱۲ برابر حد مجاز رسیده است.

فارس امروز از افتتاح طرح ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی روستای بنک‌آباد شهرستان دورود بعد از ۱۸ سال نوشت. اجرای این پروژه از سال ۸۱ آغاز و پس از گذشته ۱۳ سال با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان این پروژه احداث و به بهره‌برداری می‌رسد. با اجرای این طرح ۳۰۳ هکتار از اراضی منطقه با استفاده از روش‌های آبیاری نوین از کشت دیم به کشت آبی تبدیل می‌شوند.

با این حساب به نظر شما می‌شود ما هم به افتتاح هتل صخره‌ای امیدوار باشیم؟ خدا می‌داند.

فارس خبری از آمار چاپ کتاب در لرستان هم داشت. کارشناس مسئول چاپ و نشر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: طی سال گذشته ۱۶۳ عنوان کتاب با مضامین ادبی، تاریخی، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، دینی و مذهبی، اجتماعی، فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی، سروده‌ها و ترانه‌های محلی، علمی و آموزشی و … در لرستان به چاپ رسیده است. که این میزان کتاب در مقایسه با سال ۹۲ بیش از ۴۵ درصد رشد داشته است.

خدا را شکر که این این آمار رشد داشته اما ای کاش آمار افراد کتاب‌خوان هم به همین نسبت بیشتر شده باشد.

اما امروز باز هم خبری داشتیم از غرق شدن در بیشه. ظهر امروز مهر از غرق شدن مردی ۵۳ ساله در شهرستان دورود نوشت. فرمانده انتطامی دورود با اعلام این خبر به شهروندان توصیه کرد هنگام تفریح در طبیعت و رودخانه‌ها به موارد ایمنی توجه داشته باشند تا شاهد این گونه حوادث دلخراش نباشیم.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 4424 ساعت خبر : 8:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4424
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات