روزنامه‌ی لرستان/ ۱۹ شهریور

روزنامه‌ی لرستان/ ۱۹ شهریور

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

به گزارش پایگاه خبری گلونی روزنامه آخر هفته را با خبری از ممنوعه‌ها آغاز می‌کنم که اتفاقا این روزها آمار این اخبار خیلی هم زیاد شده است. طبق خبری که مهر داشت، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان لرستان امروز گفت: ۱۷۷ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد. سرهنگ قدرت الله دالوند ادامه داد: قاچاق کالا و ارز در ابعاد مختلف به اقتصاد کشور ضربه می‌زند زیرا مانع رشد و توسعه تولیدات داخلی می‌شود و ورود آن به کشور تبعات نامطلوبی برای اقتصاد کشور دارد و آسیب‌های زیادی به پیکره اقتصاد وارد می‌کند. کشفیات کالای قاچاق افزایش ۲۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را داشته است. پلیس لرستان با تدوام انواع طرح‌های مبارزه با کالای قاچاق با تمام توان با این پدیده شوم برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و با قاچاقچیان بدون اغماض برخورد می‌کند.

حالا خبر خوبی بخوانید از وضعیت اشتغال که فارس نوشت. امروز مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: بهزیستی لرستان در بحث اشتغالزایی طی امسال رتبه دوم ادارات بهزیستی کشور را به خود اختصاص داده است. در سال‌های اخیر در زمینه‌های حجاب و عفاف، حقوق شهروندی، اقامه نماز و … چندین سال متوالی جزء برترین و موفق‌ترین دستگاه‌های اجرایی در سطح استان بوده‌ایم و خوشبختانه امسال نیز در برخی امور مانند اقامه نماز، کسب رتبه اول کشور در زمینه کمیته فرهنگی و پیشگیری، کسب رتبه دوم کشور در زمینه مناسب‌سازی، کسب مقام دوم کشور در حوزه اشتغال و کسب مقام دوم کشور در زمینه مسکن مددجویان این اداره موفق عمل کرده است.

دیگر نوبت خبرهای ورزشی است که این چند روزه حسابی کمرنگ بوده‌اند. اولین خبر ورزشی خبر درخشش بانوان بروجردی است که خبرآنلاین نوشت: مسابقات کاراته بانوان شوتوکان ریوبوکای با حضور ۲۵۰ کاراته کار از ۱۲ استان : گیلان،مازندران،تهران،البرز،آذربایجان شرقی،گلستان،زنجان،سیستان و بلوچستان،کرمانشاه،لرستان،اصفهان و اردبیل در مورخه ۱۲/۶/۹۴ لغایت ۱۳/۶/۹۴ به مدت دو روز در استان مازندران شهرستان کلاردشت برگزار گردید که در پایان ورزشکاران بروجردی با درخشش خود و کسب ۸ مدال طلا،۱۲ نقره و ۵ برنز در بخش‌های کاتای انفرادی،کاتا تیمی و کومیته انفرادی و کسب مقام چهارم تیمی به کار خود پایان دادند.

روزنامه‌ی لرستان/ ۱۹ شهریور

خبر بعدی هم خبری است از برگزاری رقابت‌های کشتی قهرمانی کشور ناشنوایان در لرستان. دومین دوره مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی کشور ناشنوایان به میزبانی استان لرستان برگزار می‌شود. این دوره از رقابت‌ها در گروه سنی جوانان از تاریخ ۱۹ الی ۲۱ شهریورماه در مجموعه ورزشی تختی شهرستان خرم‌آباد برگزار می‌گردد.

پیرو خبری که دیروز از آتش‌سوزی‌های لرستان در روزنامه خواندید جانم برایتان بگوید (یا بنویسد) که امروز طبق خبری که در فارس منتشر شد مدیرکل محیط‌زیست لرستان گفت: بیش از ۹۵ درصد از آتش‌سوزی جنگل‌های لرستان منشاء انسانی دارد. وی در خصوص بحث آتش‌سوزی‌های امسال در جنگل‌های زاگرس بیان کرد: متاسفانه در سال جاری جنگل‌های زاگرس دچار آتش‌سوزی‌های زیادی به خصوص در استان لرستان شده‌اند. امسال در حوزه مناطق آزاد شده‌ای که به منابع طبیعی اعلام کرده‌ایم، بیش از ۵۰۰ هکتار و در مناطق تحت مدیریت نزدیک به ۳۰۰ هکتار از جنگل‌ها بر اثر آتش‌سوزی از بین رفته‌اند. ما از کل جنگل‌های زاگرس حمایت می‌کنیم و تلاش ما برای حفظ این سرمایه‌های ملی است که لرستان نیز بخشی از جنگل‌های زاگرس است.

قبول دارید آخر هفته‌ها خبرهای فرهنگی و کلا اخبار تفریحی خیلی به جان آدم می‌نشیند؟ پس انتهای روزنامه امروز را اختصاص می‌دهم به این خبرها.

 

روزنامه‌ی لرستان/ ۱۹ شهریور
اول اینکه امروز تسنیم نوشت از امشب فیلم سینمایی محمد رسول‌الله(ص) در سینما فلسطین بروجرد اکران می‌شود. مدیر امور سینمایی استان لرستان وجود برخی مشکلات فنی در این سینما را دلیل اصلی تأخیر در اکران این فیلم دانست و گفت: سینما فلسطین بروجرد به دلیل ساختار قدیمی خود فاقد امکانات لازم به منظور پخش فیلم‌های دیجیتال است، بنابر این با تلاش متخصصان و تبدیل این فیلم به نسخه قابل پخش در این سینما، فیلم محمد رسول‌الله(ص) هم اینک آماده پخش در سینما فلسطین بروجرد است.

خبر آخر هم راه‌اندازی سینمای دیجیتال پلدختر است که باز تسنیم نوشت. فریدون کریمی‌فرد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پلدختر ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان پلدختر با بیان این‌ که سینمای دیجیتال پلدختر با اکران فیلم محمدرسول الله(ص) افتتاح می‌شود، اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده، سینمای دیجیتال تا پایان شهریورماه جاری در مجتمع فرهنگی هنری فجر ارشاد پلدختر راه‌اندازی می‌شود که هم‌زمان با آن فیلم سینمایی محمدرسول الله(ص) اکران می‌شود.

به پایان آمد این هفته هم. طبق روال هر پنجشنبه طبیعت زیبای لرستان را به شما می‌سپارم. جون شِما و جون دار بلیا.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 4882 ساعت خبر : 7:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4882
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات