روزنامه‌ی لرستان/ ۲۲ شهریور

روزنامه‌ی لرستان/ ۲۲ شهریور

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

به گزارش پایگاه خبری گلونیرونامه امروز را با وضعیت بحرانی مسکن مهر در سه شهرستان شروع می‌کنیم که مهر نوشت. شهرام ملکی مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان شامگاه شنبه در جلسه شورای مسکن استان با اشاره به اینکه در سه شهر استان وضعیت بحرانی در رابطه با مسکن مهر داریم، اظهار داشت: این وضعیت مربوط به واحدهای مسکن مهری است که ساخته‌ایم اما انشعاب و زیرساخت آب، فاضلاب و برق ندارند. ملکی با اشاره به اینکه باید برنامه قطعی برای یک تا دو ماه آینده تهیه شود تا قبل از شروع فصل بارندگی مسئله انشعاب این واحدها حل شود، گفت: هشت هزار واحد مسکن مهر نیز باید در شش ماهه دوم سال جاری اجرایی شود که اگر هفت هزار واحد مسکن مربوط به شش ماهه اول اجرایی نشود حجم واحدهای تکمیل نشده به حدود ۱۵ هزار واحد می‌رسد.

امروز رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از ایجاد هشت هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در بخش صنعت و معدن این استان خبر داد. ولدی میزان وصولی حقوق دولتی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان را در پنج ماه اول سال جاری حدود دو میلیارد تومان برشمرد و افزود: گرفتاری واحدهای معدنی استان خیلی زیاد است و انتظارات فعالان این بخش برای بخشودگی جرائمشان باید مد نظر قرار گیرد.

مهر خبری هم از مدیر کل آموزش و پرورش لرستان داشت. گودرز کریمی‌فر گفت: تا پایان هفته سوم شهریور ماه ۱۸ هزار و ۱۳۷مسافر تابستانی در قالب سه هزار و ۷۸۱ خانوار در استان لرستان پذیرش شد. اسکان مسافران تابستانی در مراکز اقامتی خانه معلم، دانشگاه فرهنگیان، خوابگاه‌های مدارس شبانه‌روزی صورت گرفته است.

فارس امروز خبری داشت از اقدام نسنجیده شورای شهر بروجرد. رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی شورای شهر بروجرد گفت: اقدام شورای شهر این شهرستان در تصویب تغییر کاربری فضاهای سبز ناسنجیده بوده است. اعضاء شورای اسلامی شهر بروجرد باید از این پس در مصوبه‎های خود در این باره تجدید نظر کرده و به هر قیمتی حاضر به کاستن از سرانه فضای سبز شهرستان بروجرد نشوند.

روزنامه‌ی لرستان/ ۲۲ شهریور

طی خبر دیگری از فارس، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت لرستان معرفی شد. ظهر امروز طی مراسمی با حضور معاون توسعه مدیریت امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان استان لرستان مدیرکل جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان معرفی شد. در این مراسم که با حضور جمعی از صنعت‌گران، مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان، رسانه‌ها و… در سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان برگزار شد، از زحمات قدرت‌الله ولدی مدیرکل پیشین سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تقدیر و رضا صفی‌خانی به‌عنوان مدیرکل جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان معرفی شد.

حالا یک خبر فرهنگی از تسنیم بخوانید، رئیس حوزه هنری لرستان با بیان اینکه جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی هفتم تا نهم مهرماه در استان اصفهان برگزار می‌شود، عنوان کرد: ۱۳۲ اثر در رشته‌های فیلم، انیمیشن، تئاتر، موسیقی، شعر، داستان و هنرهای تجسمی به این جشنواره ارسال‌ شده است. بیشترین آثار ارسال‌شده در رشته هنرهای تجسمی با ۸۰ اثر و شش رشته است که ۳۶ اثر در بخش‌های کاریکاتور، تصویرسازی و حجم به مرحله نهایی راه پیداکرده است.

روزنامه‌ی لرستان/ ۲۲ شهریور

اما برای پایان روزنامه برویم سراغ کشاورزی و چاه‌های غیرمجاز و محصولات آب‌دوست. تسنیم امروز خبری از ۲۱ حلقه چاه غیرمجاز در بروجرد داشت. غلامحسین بنادری، رئیس منابع آب بروجرد گفت: برداشت مازاد آب از چاه‌های کشاورزی در قالب افزایش زمین‌های بهره‌بردار از هر چاه آب، تهدید جدی در این زمینه است که توسط کشاورزان بومی و عمدتاً غیربومی انجام می‌شود. وی با اشاره به وجود ۲۱ حلقه چاه غیرمجاز شاخص در حوزه کشاورزی در بروجرد، افزود: حفر چاه‌های غیرمجاز از یک‌سو و اضافه برداشت از چاه‌های مجاز از سوی دیگر به‌واسطه نبود کنتورهای هوشمند راه سودجویان را در زمینه برداشت بی‌رویه از منابع آبی سفره‌های زیرزمینی باز گذاشته است. از دیگر مشکلاتی که کم‌آبی‌های اخیر در حوزه کشاورزی این شهرستان را تشدید کرده است، هجوم کشاورزان غیربومی به بروجرد و کاشت محصولات عمدتاً غیراستراتژیک و آب‌دوست توسط آن‌ها است که این معضل به‌خودی‌خود علاوه بر آسیب رساندن به اراضی کشاورزی، به‌شدت منابع آبی موجود را تهدید می‌کند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 5027 ساعت خبر : 7:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=5027
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات