روزنامه‌ی لرستان/ ۲۴ شهریور

روزنامه‌ی لرستان/ ۲۴ شهریور

به گزارش پایگاه خبری گلونی مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

دیروز خبر از کاشت نهال بلوط داشتیم و امروز از قطع درختان بلوط برای زغال. این خبر را مهر نوشت. مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۴۲ کیسه زغال به میزان ۴۲۰ کیلو توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دورود کشف و ضبط شد. بر اساس گزارش مردمی در خصوص حمل غیر مجاز زغال توسط یک دستگاه خودروی سایپا مقدار ۴۲ کیسه ذغال از خودروی یاد شده کشف و ضبط شد. با توجه به اینکه خودروی حامل زغال غیر مجاز از شهرستان چگنی به سمت اصفهان در حرکت بود با هماهنگی پلیس راه خرم‌آباد – دورود و پاسگاه انتظامی چالان چولان باکنترل وسایل نقلیه در محل پلیس راه خودروی یاد شده متوقف و به اداره کل منابع طبیعی شهرستان انتقال شد.
من واقعا نمی‌دانم چه وقت این رفتار نادرست با طبیعت کنار گذاشته خواهد شد.

یک خبر محیط زیستی دیگر هم دارم اما از نوع خوبش. به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم‌آباد از دستگیری صیاد متخلف خبر داد و گفت : نیروهای یگان این اداره در مسیر سپیدشت در رودخانه سزار با سه صیاد غیرمجازی که فاقد پروانه صید بود برخورد و از آنها ۳ رشته تور ماهیگیری و۳۰ قطعه ماهی کشف و ضبط نمودند.

خب حالا برویم سراغ خبرهای پاییزی و فصل شروع مدارس. خبر اول از مشکلات آموزش و پرورش لرستان است که مهر نوشت. مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به تنگناهای مالی در این نهاد، بر ضرورت مشارکت خیرین و همچنین بنیاد برکت در امر احداث فضاهای آموزشی تاکید کرد. وی با بیان اینکه تنگناهای مالی فراوانی در آموزش و پرورش وجود دارد افزود: لازم است با مشارکت فکری و مالی خیرین این تنگناهای مالی را برطرف کرد که موسسه بنیاد برکت در این راستا حامی خوبی برای آموزش و پرورش لرستان بوده است. وی با بیان اینکه زمانی آموزش و پرورش می‌تواند برنامه‌های خود را به درستی اجرایی کند که زیرساخت‌های لازم هر بخش فراهم شود افزود: این زیرساخت‌ها زمانی فراهم می‌شوند که خیرین بتوانند در توسعه فضاهای آموزشی آموزش و پرورش را یاری کنند.

روزنامه‌ی لرستان/ ۲۴ شهریور

ناگفته نماند طی خبری که فارس داشت مدیر کل نوسازی مدارس لرستان از ساخت ۱۵ مدرسه تا کنون توسط بنیاد برکت خبر داد. محمد چگنی ظهر امروز در مراسم افتتاح مدرسه ۱۸ کلاسه برکت زینبیه و حضرت فاطمه‌الزهرا(س) که با مشارکت بنیاد برکت و اداره‌کل نوسازی مدارس لرستان در خرم‌آباد ساخته شد در خصوص مشارکت بنیاد برکت در بحث مدرسه‌سازی اظهار داشت: بنیاد برکت در سال ۱۳۸۶ تاسیس شده است که تا به امروز حدود ۱۵ پروژه با ۷۵ کلاس درس در استان لرستان احداث کرده است. سه پروژه نیز تا آخر مهرماه به مرحله بهره‌برداری می‌رسد که دارای ۳۵۲ مترمربع زیربنا هستند.

دیگر وقت اخبار استاندار لرستان است. بر اساس خبری که روابط عمومی استانداری لرستان داشت هوشنگ بازوند در مراسم آغاز عملیات اجرایی استودیوی بام خرم‌آباد و ایستگاه فرستنده تلویزیونی در بام لرستان افزود: این بام ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری استان است که متاسفانه شورای عالی منابع طبیعی و جنگل‌های کشور کل این مجموعه را عرصه جنگلی در نظر گرفته است. با توجه به این مصوبه امکان ساخت و ساز و توسعه بخش خصوصی در این مکان وجود ندارد. در حال حاضر رایزنی‌های لازم برای آزاد کردن ۲۰۰ هکتار از آن و واگذاری به بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد. عملیات احداث هتل پارسیان نیز توسط بنیاد مستضعفان در بام آعاز شده که بدون شک بهره برداری از این طرح ازش بام لرستان را چندین برابر خواهد کرد.

روزنامه‌ی لرستان/ ۲۴ شهریور

استاندار لرستان خبری هم از سرمایه‌گذاری کشور جمهوری چک در حوزه نفت و گاز لرستان داشت که مهر نوشت. هوشنگ بازوند شامگاه دوشنبه در حاشیه دیدار با مسئولین شرکت I.B.C جمهوری چک در فرودگاه خرم‌آباد اظهار داشت: بعد از توافق هسته‌ای انجام شده شاهد سرازیر شدن سرمایه‌گذاران خارجی به خصوص از کشورهای اروپایی به کشور هستیم. از آنجایی که پالایشگاه خرم‌آباد در حال طی کردن مراحل تولید آزمایشی بوده و پس از طی کردن این مراحل اوایل سال ۹۵ به طور رسمی به بهره برداری می‌رسد، این گروه از کشور جمهوری چک برای بررسی حوزه‌های نفت و گاز به خصوص فروش تجهیزات پالایشگاهی به استان آمده‌اند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 5102 ساعت خبر : 7:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=5102
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات