روزنامه‌ی لرستان/ ۴ شهریور

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

امروز روز کلنگ‌زنی‌ و بهره‌برداری و افتتاح و خلاصه این خبرها بود. خب طبیعی است در هفته دولت هر روز خبرهای خوب برایتان داشته باشیم. اما بیشتر این افتتاح و کلنگ‌ها مربوط به شهرستان بروجرد بود. یعنی امروز بروجرد رکورد خبرهای خوب را در استان داشت. پس ما هم اول روزنامه خبرهای این شهرستان را مرور می‌کنیم.

اول از همه خبری بخوانید از افتتاح یک واحد صنعتی تولید پوشاک که مهر نوشت. یک واحد تولید پوشاک و ملحفه پیش از ظهر امروز در شهرستان بروجرد همزمان با هفته دولت با حضور استاندار لرستان، امام جمعه شهرستان بروجرد، فرماندار بروجرد، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان و … به بهره‌برداری رسید. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان میزان تولید این کارخانه را تولید ۴۵ هزار و ۵۰۰ ست پوشاک و ملحفه طی سال برشمرد.

خبر بعدی خبر بهره‌برداری از خط اضطراری انتقال آب بروجرد بود که در تسنیم منتشر شد. غلامحسین بنادری مدیر امور آب این شهرستان در حاشیه بهره‌برداری از این طرح اظهار داشت: خط اضطراری انتقال آب از چشمه غازی به تپه شهدای گمنام این شهرستان از طرح‌های مهم این شرکت در سال جاری است. انتقال آب بروجرد از ایستگاه چشمه غازی به این شهرستان در اردیبهشت ماه سال ۹۲ آغاز و در بهمن ماه سال گذشته به اتمام رسید و امروز با بهره‌برداری از آن این خط انتقال در شهرستان بروجرد مورد استفاده در مواقع اضطراری قرار می‌گیرد.

فارس هم یک خبر از افتتاح پروژه تولید خوراک آبزیان در بروجرد داشت. که مناسبت این افتتاحیه هم هفته دولت بود. به مناسبت هفته دولت ظهر امروز پروژه تولید خوراک آبزیان با ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن در سال است، این در حالی است که این پروژه توسط شرکت دانه طلایی بروجرد و با ظرفیت ایجاد اشتغال ۲۵ نفر افتتاح شد. تسهیلات اعطائی به پروژه تولید خوراک آبزیان ۱۶ میلیارد ریال و سهم آورده سرمایه‏‌گذار نیز ۳۵ میلیارد ریال است. همچنین نوع محصول تولید شده این کارگاه تولیدی خوراک آبزیان ماهیان سردآبی-گرم آبی است.

خب حالا دیگر نوبت بقیه شهرستان‌هاست. به نقل از فارس، صبح امروز با حضور طهماسب نظری مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، امین طالب قبادی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چگنی، امام جمعه و فرماندار چگنی کلنگ خانه بهداشت امیرآباد چگنی به زمین زده شد. امین طالب قبادی اظهار داشت: برای ساخت این پروژه بهداشتی یکصد میلیون تومان اختصاص یافته است.

گلونی امروز خبری منتشر کرد راجع به هتل پارسیان بام خرم‌آباد که قرار است فردا کلنگش به زمین زده شود. فردا راجع به این موضوع مفصل‌تر خواهیم نوشت.

اما بخش جالب روزنامه امروز مربوط می‌شود به واکنش لرستانی‌ها به خبر صحبت‌های خانم ابتکار درباره صفحه اینستاگرامش که دیروز در گلونی منتشر شد. طی این خبر خانم ابتکار اعلام کرده بود که مطالب در صفحه اینستاگرامشان توسط خودشان خوانده و پیگیری می‌شود. لرستانی‌ها هم امروز این صفحه را کامنت‌باران کرده بودند از تشکر بابت زحمات گرفته تا گله و شکایت از وضعیت آتش‌سوزی جنگل‌های لرستان. عکس این نطرات را می‌توانید در گلونی ببینید.

یک خبر خوب هم گذاشتم برای آخر کار، امروز فارس از افتتاح آشیانه بالگرد لرستان نوشت. حسین‌رضا مرادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان از افتتاح آشیانه بالگرد لرستان در سه ماهه سوم سال جاری خبر داد و گفت: خوشبختانه فاز سوم مجتمع امدادی هوایی خرم‌آباد با اعتباراتی که در پایان سال ۹۳ به جمعیت هلال‌احمر استان اختصاص یافته به زودی افتتاح می‌شود. فاز سوم این مجتمع امدادی هوایی شامل انبار امدادی است که تاکنون موفق به احداث یک انبار به مساحت ۹۶۰ مترمربع شده‌ایم. براساس استانداردهای موجود شهرستان خرم‌آباد به یک هزار و ۶۸۰ مترمربع انبار امدادی نیاز دارد که متاسفانه تا به حال نتوانسته‌ایم به این مهم دست پیدا کنیم. حدود ۴۰ میلیارد برای تکمیل پروژه مجتمع امداد هوایی خرم‌آباد نیاز است.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 3986 ساعت خبر : 8:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3986
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات