روزنامه‌ی لرستان/ ۷ شهریور

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

روزنامه امروز را با خبرهای سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به خرم‌آباد آغاز می‌کنم. روابط عمومی استانداری لرستان امروز از بازدید محمد شریعتمداری از مجتمع کشت و صنعت لرستان نوشت. محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور در جریان سفر به لرستان با بازدید از بخش‌های مختلف مجتمع کشت و صنعت از نزدیک در جریان روند اجرای این طرح قرار گرفت و دستورات لازم در راستای رفع موانع و مشکلات مجتمع را صادر کرد و گفت: مجموعه کشت و صنعت لرستان به عنوان یک فرصت عظیم برای افزایش تولید و اشتغال مورد حمایت دولت خواهد بود. با توجه به جدیت و پشتکار مجموعه مدیریت ارشد استان به زودی شاهد شکوفایی هرچه بیشتر برنامه‌های عمرانی و اقتصادی در لرستان خواهیم بود.

محمد شریعتمداری همچنین در مراسم افتتاح ایستگاه فیض‌آباد شهرستان سلسله هم حضور داشت و در این مراسم درباره سد معشوره گفت: عملیات اجرایی سد معشوره از ابتدا بدون کار کارشناسی و تنظیم قرارداد با پیمانکار شروع شده است. عملیات ساخت این سد با تغییر مشخصات فنی و اصلاح نقشه‌ها و با حجم آبگیری محدودتر و مخزن کوچکتر که لطمه‌ای هم به محیط زیست وارد نکند اجرایی می‌شود. هدف از احداث این سد، کنترل سیلاب‌ها و مدیریت سیلاب‌های رودخانه کشکان، اشتغال‌زایی، توسعه گردشگری و تامین آب مورد نیاز ۳۶ هزار هکتار از اراضی پایین دست است. خدا را شکر که بالاخره تکلیف این سد هم که کسی حاضر به دادن توضیحی درباره‌اش نبود مشخص شد.

پروژه دیگری که با حضور معاون اجرائی رئیس جمهور آغاز به کار کرد پروژه هتل پارسیان خرم‌آباد بود. این هتل قرار است در بام خرم‌آباد ساخته شود. احداث این هتل از مصوبات سفر سال گذشته هیات دولت به لرستان است که با مشارکت ۷۰ درصدی دولت و ۳۰درصدی بنیاد مستضعفان اجرا می‌شود. هتل پارسیان در زمینی به مساحت ۱۴ هزار هکتار احداث می‌شود که در مجموع ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این هتل پیش‌بینی شده است.

برویم سراغ بروجرد که در هفته دولت خبرهای خوبی داشت. طی خبری که در فارس منتشر شد، امروز به مناسبت ششمین روز هفته دولت با حضور مسئولان این شهرستان پروژه میدان و پارک نیاوران بروجرد در مساحت ۵ هزار متر مربع به بهره‌برداری رسید. منوچهر یوسفی، شهردار بروجرد در اینباره گفت: در شهرک نیاوران به دلیل انجام عملیات ساخت و ساز، تاکنون فضای سبز احداث نشده، اما شهرداری بروجرد بر حسب وظیفه خود در این راستا اقدام به احداث این پارک کرده است. هدف از اجرای این طرح افزایش سرانه فضای سبز، دسترسی شهروندان و ساکنان منطقه به فضای سبز مبلمان شده و توزیع عادلانه سرانه فضای سبز در تمام نقاط شهر است.

نوبتی هم که باشد،  دیگر نوبت خبرهای محیط زیستی است، اولین خبر از پارک جنگلی بلوران کوهدشت است که توسط روابط عمومی اداره کل محیط زیست لرستان منتشر شد، طی این خبر رئیس اداره محیط زیست کوهدشت گفت : با عنایت به اهمیت حفاظت از محیط زیست و فرهنگسازی آن در راستای تنویر افکار عمومی و معیارهای شاخص زیست محیطی و سعی در نهادینه کردن این مهم و با عنایت به همکاری و هماهنگی‌های خوب و مثمر ثمر فی مابین این اداره و انجمن‌های زیست محیطی در سطح شهرستان‌های کوهدشت و رومشگان ، یک دوره برنامه پاکسازی نمادین با حضور پرشکوه انجمن‌های زیست محیطی آوای اردیبهشت شهرستان کوهدشت و مثلث زندگی شهرستان رومشگان در منطقه بلوران به طول انجامید.

اما خبری بخوانید از برگزاری جشنواره نجات آب در خرم‌آباد. جشنواره نقاشی «نجات آب» به همت کانون همیاران طبیعت جهاد دانشگاهی ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۱۲ شهریورماه در پارک زیباکنار خرم‌آباد برگزار خواهد شد. این جشنواره در دو بخش کودکان و عموم بزرگسالان خواهد بود، در بخش کودکان نقاشی‌ها به صورت گروهی و بر روی پارچه و در بخش عموم، هنرمندان به وسیله بوم و پلات هنرنمایی خواهند کرد.

آخرین خبر روزنامه امروز هم خبر تساوی دو تیم خیبر خرم‌آباد و مس رفسنجان است. این بازی که امروز در ورزشگاه تختی خرم‌آباد برگزار شد با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 4149 ساعت خبر : 8:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4149
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات