روزنامه‌ی لرستان/ ۹ شهریور

روزنامه‌ی لُرستان/ ۹ شهریور

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

روزنامه امروز را با می‌خواهم با افتتاح یک آموزش موسیقی شروع کنم. هرچه همیشه سراغ خبرهای بهره‌برداری رفته‌ایم امروز را با هنر شروع می‌کنیم. به گزارش گلونی آموزشگاه موسیقی «هزار دستان» در خرم‌آباد افتتاح شد.
فرشاد سیفی موسس و مدیر این مجموعه فرهنگی در گفت‌وگو با پایگاه خبری گلونی گفت: ثبت‌نام از روز ۱۴ شهریور آغاز می‌شود. هزاردستان شروع یک کار بزرگ است که به امید خدا بتوانیم به آن دست پیدا کنیم. قصد داریم حتما محلی برای آموزشگاه تهیه کنیم که سالن آمفی‌تئاتر کوچکی برای اجراهای آموزشی و اجراهای کارگاهی داشته است و بتوانیم از توان هنرجویان در کنسرت‌های تجربی استفاده کنیم. در آینده حتما کارگاه‌های آموزشی و پنل‌‌های تخصصی درباره موسیقی خواهیم داشت.

هرچه از این کارها برای لرستان انجام شود کم است چون می‌خواهم خبری بدهم از کمبود مراکز فرهنگی و هنری در لرستان. استانی که از ۱۱ شهرستانش فقط ۳ شهر توانسته‌اند فیلم پرفروش تاریخ لرستان را اکران کنند. این خبر را امروز تسنیم نوشت، فیلم محمد رسول الله(ص) در حالی به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ لرستان رکورد زده است که از ۱۱ شهرستان لرستان فقط در ۳ شهر این فیلم اکران شده و مردم ۸ شهرستان همچنان از تماشای این فیلم محروم هستند.

روزنامه‌ی لُرستان/ ۹ شهریور

حالا برویم سراغ علم فیزیک، به نقل از تسنیم شانزدهمین کنفرانس علمی آموزشی فیزیک ایران به مدت ۳ روز در لرستان آغاز به کار کرد. این کنفرانس به مدت سه روز از هشتم تا یازدهم شهریور ماه در سالن شهید شهریاری دانشگاه لرستان برگزار و در این مدت ۴۴ مقاله ارائه می‌شود و اساتید برجسته فیزیک ایران، بیش از ۷۰۰ نفر از اساتید دانشگاه و دبیران فیزیک ۳۰ استان کشور، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش حضور دارند.

در آخرین روز هفته دولت هم از بهره از خبرهای بهره‌برداری بی‌بهره نبود. خبرآنلاین امروز از آبرسانی به دو روستای پلدختر نوشت، بهره‌برداری ازآبرسانی به دو روستای باباخوارزم پلدختر با حضور نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان محلی آغاز شد. و به نقل از فارس، شهردار دورود از اجرای پروژه بازسازی پیاده‌روهای شهرک قدس دورود با ۴۸۰ میلون تومان اعتبار و افتتاح پارک محله‌ای دورود خبر داد.

امروز بیستمین جشنواره فرهنگی ورزشی کوثر با حضور مسئولان کشوری و استانی در بروجرد آغاز شد.
تسنیم امروز خبر خوبی برای تیم خیبر داشت. شهرداری خرم‌آباد از محل اعتبارات جاری خود، ۳ میلیارد ریال به تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد کمک می‌کند.
عملکرد خیبر خدا را شکر تا الان که راضی کننده بوده. امیدواریم که از این به بعد هم بهتر شود.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

برای خواندن مطالب دیگر می‌توانید به سایت گلونی مراجعه کنید.

ویدیوهایی درباره این موضوع در آپارات گلونی ببینید.

کد خبر : 4281 ساعت خبر : 9:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4281
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات