سفر وزیر بهداشت به بروجرد

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از بیمارستان آیت‎الله العظمی بروجردی(ره) و بیمارستان چمران بروجرد بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،«محسن صیرفی»، رئیس شبکه‌ی بهداشت و درمان بروجرد در حاشیه این بازدید، گفت: سیدحسن قاضی‎زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در جریان وضعیت بیمارستان آیت‎الله العظمی بروجردی(ره) و بیمارستان چمران بروجرد قرار گرفتند.

وی افزود: بیمارستان آیت‎الله بروجردی در سال ۸۶ کلنگ‌زنی شده و طی این سال‎ها به‌تدریج عملیات اجرایی آن انجام شده است.

رئیس شبکه‌ی بهداشت و درمان بروجرد با بیان این‌که این بیمارستان با زیر بنای ۱۶۰۰ متر مربع در پنج طبقه احداث شده است، اظهار کرد: این بیمارستان دارای کلینیک‎های فوق تخصصی، اورژانس و بخش‎های مهم بیمارستانی است.

صیرفی با اشاره به بیمارستان چمران، تصریح کرد: این بیمارستان دارای ۱۷۰ تخت فعال و دارای بخش‎های متعدد شامل جراحی زنان، جراحی مردان، زایشگاه، اورژانس، ICU و … است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌منظور افتتاح کلینیک درمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد به لرستان سفر کرده بود.

پایان پیام

در مورد شهرستان بروجرد

بُروجـِرد (به لری: وروگِرد) مرکز شهرستان بروجرد، دومین شهر پرجمعیت استان لرستان و سی و نهمین شهر پرجمعیت ایران است. این شهر در شمال دشت حاصلخیز سیلاخور قرار گرفته و قله‌های مرتفع گرّین از مجموعه رشته کوه‌های زاگرس، شمال غربی تا جنوب شرقی آن را دربر گرفته‌اند. سراب‌های دائمی متعددی که از دامنه این کوه‌ها جاری است، در اقتصاد منطقه و توسعه شهر بروجرد نقش داشته‌اند. بروجرد از گذشته‌های دور، دارای موقعیت ویژه ارتباطی بوده‌است و امروزه نیز قرارگیری این شهر بر سر شاهراه تهران – جنوب یکی از عوامل رونق اقتصادی آن به‌شمار می‌رود.

جمعیت شهر بروجرد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ خورشیدی مرکز آمار ایران، ۲۳۴٬۹۹۷ نفر گزارش شده‌است. گویش رایج مردم این شهر، بروجردی است و شهرستان بروجرد، یکی از مراکز مهم گویش‌وران زبان لری است.

کد خبر : 3849 ساعت خبر : 7:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3849
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات