شناسایی واحد‌های آلاینده الیگودرز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست الیگودرز از بازرسی واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،اصغر بلکی‎وند بیان کرد: یکی از وظایف سازمانی اداره محیط زیست، نظارت و پایش مستمر واحدهای اقتصادی است.

وی اضافه کرد: در همین راستا اداره محیط زیست الیگودرز به‎صورت مستمر اقدام به گشت و پایش این واحدها کرده و کارشناسان این اداره فعالیت این بخش‎های اقتصادی را مورد بررسی قرار می‎دهند.

بلکی‎وند با اشاره شرح فعالیت‎های این اداره در زمینه نظارت و پایش، اظهار کرد: طی گشت و کنترل یگان اجرایی این اداره از ۱۰ واحد خدماتی، کشاورزی و صنعتی، سه واحد از جمله کارخانه آرد، کشتارگاه و سنگبری به عنوان واحد آلاینده شناسایی شدند.

رئیس اداره محیط زیست الیگودرز تصریح کرد: واحد کشتارگاه به علت ورود پساب به رودخانه، سنگبری به‎خاطر انباشتن ضایعات و لجن و کارخانه آرد به دلیل ایجاد گرد و غبار آلاینده معرفی شده‎اند.

وی گفت: پرونده قضایی این واحدها تشکیل و جهت پیگرد قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

پایان پیام

در مورد الیگودرز

اَلیگودَرز مرکز شهرستان الیگودرز و در شرق استان لرستان و با جمعیت ۹۰٬۷۹۹ در سال ۱۳۹۵ بعد از خرم‌آباد، بروجرد و دورود و کوهدشت پنجمین شهر پرجمعیت لرستان است. شهر الیگودرز در دامنه کوهستانی و با آب و هوایی سرد در زمستان و مطلوب و معتدل در بهار و تابستان شرق استان لرستان است؛ همچنین، از شهرهای مرتفع و مناطق سردسیر ایران است.دیرینگی آن به بیش از ۷۰۰ سال می‌رسد. الیگودرز در گذشته از چهار محلهٔ ورزندان، مجیان، ده تیرانی و ده محمدرضا تشکیل شده بود هرچند که توسعه اخیر شهر این مرز بندی را نامحسوس کرده‌است. این شهر از سال ۱۳۳۹ دارای نماینده در مجلس شورای ملی می‌باشد.

در نام‌گذاری الیگودرز روایت‌های گوناگونی وجود دارد. از آن جمله، روایت ساکنان بومی شهر است. بر مبنای این روایت، واژه الیگودرز، ترکیبی از واژه آل به معنی خاندان و گودرز است.

کد خبر : 3939 ساعت خبر : 8:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3939
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات