طنز/ مسکن مهر ضدمحبت است

پایگاه خبری گلونی – وزیر بهداشت از روند ساخت مسکن مهر در کشور بدون احداث درمانگاه انتقاد کرد.

آقا وزیر مگر آن زمان را یادتان نیست که رگ‌های گردن‌ بسیاری از مردم باد کرده بود که ما مسکن مهر می‌خواهیم و مسئولین با صدای بلند فریاد می‌زنند همه را خانه‌دار می‌کنیم. آن زمان کسی به فکر درمانگاه نبود. حتی کسی به فکر مقاوم‌سازی هم نبود. همه به دنبال یک سقف بودند که بالای سرشان باشد. مگر یادتان نیست تلویزیون نشان می‌داد مردم اشک شوق می‌ریختند و وارد خانه‌های مسکن مهر می‌شدند و نمی‌پرسیدند اینجا گاز دارد؟ آب دارد؟ برق دارد؟ تلفن دارد؟ این مردم همین حالا هم دارند در مسکن مهر زندگی می‌کنند. از کارتن‌خوابی که بهتر است. بالاخره زیر باد و باران یک چیزی بالای سر آدم هست. بد است؟ درمانگاه هم بالاخره ۳۰ کیلومتر این ور و آن ور پیدا می‌شود. هنوز برخی شهرهای ما که با تبلیغات شهر شدند زایشگاه ندارند بعد شما دنبال درمانگاه برای مسکن مهر می‌گردید؟

شما شاید نمی‌دانید اما بنده خدمت‌تان عرض می‌کنم که اگر در خانه‌هایی که بسازبفروش‌ها ساختند نمی‌شد با صدای بلند به همسر محبت کرد در مسکن‌ مهر آدم با صدای آرام هم نمی‌تواند به همسرش محبت کند. یکی از دوستان ما که در مسکن مهر زندگی می‌کند تعریف می‌کرد که برای بچه‌دار شدن مجبور شده است به خانه قدیمی مادرش در شهرستان برود. آن وقت‌ها کسی به فکر قطر دیوارها نبود. همه با هم علیه فساد فریاد می‌زنند و مسکن مهر می‌ساختند و اصلا به این فکر نمی‌کردند که مسکن مهر با این تنوع طبقه اجتماعی بیشتر از هر چیزی به پزشکی قانونی و کلانتری نیاز دارد تا درمانگاه.

باقی بقای‌تان

از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – طنز روز، رضا ساکی

تعریف طنز

طَنز، هنری است که عدم تناسبات در عرصه‌های مختلف اجتماعی را که در ظاهر متناسب به نظر می‌رسند، نشان می‌دهد و این خود مایه خنده می‌شود. هنر طنزپردازی، کشف و بیان هنرمندانه و زیبایی‌شناختی عدم تناسب در این «متناسبات» است.

کد خبر : 4669 ساعت خبر : 10:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4669
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات