مرخص شدن استاد شجریان از بیمارستان

محمدرضا شجریان امروز (۱۱ شهریورماه) از بیمارستان مرخص شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، این هنرمند که چند روز به‌دلیل سرماخوردگی شدید و مشکلات ریوی در بیمارستان کسری تهران بستری شده بود، برای گذراندن دوران نقاهت به خانه رفت.

در این مدت، حسین فریدون – دستیار ویژه‌ی رییس‌جمهور -، سیدحسن هاشمی – وزیر بهداشت – و همچنین سیدحسین هاشمی – استاندار تهران – از استاد آواز ایران عیادت کردند.

محمدرضا شجریان متولد اول مهرماه سال ۱۳۱۹ در شهر مشهد است. او موسیقی‌دان، آهنگساز و خواننده است و آلبوم‌های متعددی از او تا کنون منتشر شده است.

پایان پیام

در مورد شجریان – بروزرسانی خبر در یازده دیماه ۹۹

محمدرضا شجریان (زاده ۱ مهر ۱۳۱۹ – درگذشته ۱۷ مهر ۱۳۹۹) موسیقی‌دان و خوانندهٔ موسیقی سنتی ایرانی بود. وی همچنین خوش‌نویس در خطِ نستعلیق، رئیس شورای عالی خانه موسیقی ایران، بنیان‌گذار گروه شهناز و آفرینندهٔ چند ساز موسیقی بود. او در قرائت قرآن نیز فعالیت داشت و دعای ربنا، نامدارترین تلاوت قرآنیِ او بود. شجریان در میان دوستداران خود با عنوان «استاد آواز ایران» و «خسروِ آواز ایران» نیز شناخته می‌شود. برخی او را مهم‌ترین چهرهٔ موسیقی ایرانی و یکی از نمادهای مهم فرهنگ و موسیقی ایران‌زمین می‌دانند.  شجریان از آوازه‌ای بین‌المللی نیز برخوردار است.

از فرزندان محمدرضا شجریان، همایون و مژگان در زمینهٔ موسیقی فعالیت دارند. خوانندگانی چون ایرج بسطامی، مظفر شفیعی، حسام‌الدین سراج، حمیدرضا نوربخش، علی جهاندار و پسرش همایون از شاگردان شجریان بودند.

محمدرضا شجریان، یکم مهر ۱۳۱۹ در مشهد زاده شد. آواز خواندن را از کودکی آغاز کرد و با توجه به استعداد و صدای خوبش، تحت آموزش پدر خود که قاری قرآن بود، مشغول به پرورش صدای خویش شد.

دههٔ ۱۳۳۰

در سال ۱۳۳۱، برای نخستین بار، صدای تلاوت قرآن او از رادیو خراسان پخش شد. وی در سال ۱۳۳۸ به دانش‌سرای مقدماتی مشهد رفت و برای نخستین بار با یک معلم موسیقی آشنا شد.

پس از دریافت دیپلم دانش‌سرای عالی، به استخدام آموزش و پرورش درآمد و به تدریس مشغول شد و در این زمان با سنتور آشنا شد و فراگیری این ساز را نزد جلال اخباری شروع کرد

کد خبر : 4419 ساعت خبر : 8:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4419
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات