معرفی دو فیلم از کرواسی و قزاقستان برای اسکار

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،‌ کرواسی و قزاقستان فیلم‌های منتخب خود را برای حضور در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز اسکار سال ۲۰۱۶ معرفی کردند.

سینمای کرواسی با فیلم «خورشید بالا» به کارگردانی«دالیبور ماتانیک» و قزاقستان نیز با فیلم «غریبه» ساخته «یرمک تورسانوف» در بخش فیلم‌های خارجی هشتادو هشتمین دوره جوایز سینمایی اسکار، شانس خود را آزمایش می‌کنند.
فیلم «غریبه» که اولین نمایش جهانی خود را در ماه سپتامبر و در جریان جشنواره فیلم تورنتو تجربه می‌کند‌، سومین ساخته «تورسانوف» است که به عنوان نماینده اسکار این کشور انتخاب می‌شود، پیش از این دو فیلم «کلین»(۲۰۰۹) و «پیرمرد»(۲۰۱۲) از ساخته‌های این کارگردان نماینده اسکار قزاقستان بوده‌اند.
فیلم «خورشید بالا» نیز امسال در جشنواره کن برای اولین بار به نمایش گذاشته شد، در بخش نوعی نگاه موفق به کسب جایزه هیات داوران شد.
این فیلم به عنوان نماینده سینمای کرواسی در اسکار ۲۰۱۶ روایتگر سه داستان عاشقانه در دهه مختلف و در دو روستای مجاور در منطقه بالکان است.
پیش از این کشورهای بوسنی و هرزگوین(زندگی روزمره‌ ما)،‌ چین(ولف توتم)، آلمان(هزارتوی دروغ‌ها)، گواتمالا(آتش فشان)، مجارستان(پسر سائول)،‌ عراق(خاطرات روی سنگ)، لوکزامبورگ(کودک تنها)، پاناما(باکس۲۵)، فلسطین (۱۸ تحت تعقیب)‌، رومانی(Aferim) و سوئیس(اودیسه عراقی) نمایندگان خود را برای حضور در اسکار ۲۰۱۵ معرفی کرده‌اند.
تمامی فیلم‌های متقاضی حضور در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی جوایز اسکار باید بین تاریخ اول اکتبر ۲۰۱۴ تا سی‌ام سپتامبر ۲۰۱۵ در کشورهای مبدا اکران شده باشند.
سال گذشته «آیدا» به کارگردانی «پاول پاولیکوفسکی» از لهستان موفق به کسب جایزه اسکار خارجی شد.
پنج نامزد نهایی بهترین فیلم خارجی اسکار ۲۰۱۶ روز ۱۴ ژانویه سال آینده معرفی می‌شوند و مراسم اعطای جوایز نیز روز ۲۸ فوریه درلس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

پایان پیام

در مورد جایزه اسکار

جوایز آکادمی اسکار، مراسم اعطای جوایز سالانه آمریکا که توسط آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک به بهترین آثار صنعت سینما جهان اهدا می‌شود. این مراسم یکی از شاخص‌ترین مراسم‌های اهدای جوایز در جهان است و بزرگترین جایزه در زمینه سینما می‌باشد و هر ساله در بیش از ۱۰۰ کشور جهان به‌صورت زنده پخش می‌شود.

 

کد خبر : 4355 ساعت خبر : 2:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4355
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات