منطقه هندی‌کش دورود از زباله پاکسازی شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاطت محیط زیست لرستان، با همکاری و هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود و اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان منطقه تفریحی زیارتی هندی‌کش از زباله پاکسازی شد.

به گفته زلقی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود با توجه به ضرورت فرهنگ‌سازی در میان اقشار مختلف جامعه و به منظور آشنا نمودن هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان شهرستان دورود با مسایل زیست محیطی و مشارکت دادن ایشان در حفاظت از محیط زیست با هماهنگی به عمل آمده با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دورود منطقه گردشگری امام‌زاده حمزه علی پاکسازی شد.

زلقی استمرار فعالیت اداره محیط زیست با کانون پرورش فکری و سایر مراکز آموزشی را از اولویت‌های اداره حفاظت محیط شهرستان دورود عنوان نموده و ابراز امیدواری کرد که سایرین نیز با الگو‌گیری از این کودکان نسبت به توجه بیشتر به محیط زیست اهتمام لازم را داشته باشند و در هنگام حضور در طبیعت به طور جدی از ریختن زباله و آلوده نمودن محیط‌های طبیعی خودداری نمایند.

پایان پیام

تعریف محیط زیست

محیط زیست عبارت ترکیبی از دانش‌های متفاوت در علم است که شامل مجموعه‌ای از عوامل زیستی و محیطی در قالب محیط زیست و غیر زیستی (فیزیکی، شیمیایی) است که بر زندگی یک فرد یا گونه تأثیر می‌گذارد و از آن تأثیر می‌پذیرد. امروزه این تعریف غالباً به انسان و فعالیت‌های او مرتبط می‌شود و می‌توان محیط زیست را مجموعه‌ای از عوامل طبیعی کرهٔ زمین، همچون هوا، آب، اتمسفر، صخره، گیاهان و غیره، که انسان را احاطه می‌کنند، خلاصه کرد.

تفاوت محیط زیست با طبیعت در این است که تعریف طبیعت شامل مجموعه عوامل طبیعی، زیستی و غیر زیستی می‌شود که منحصراً در نظر گرفته می‌شوند، در حالی که عبارت محیط زیست با توجه به برهم‌کنش‌های میان انسان و طبیعت و از دیدگاه بشر توصیف می‌شود.

کد خبر : 3888 ساعت خبر : 9:56 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3888
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات