مکبث در راه تئاترشهر

مکبث در راه تئاترشهر

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، زوج فرهاد آییش و مائده طهماسبی قصد دارند نمایش «مکبث» را در زمستان ۹۴ و بهار ۹۵ در سالن اصلی مجموعه تئا‌تر شهر روی صحنه ببرند.

مائده طهماسبی درباره سرانجام و قطعی شدن وضعیت اجرای عمومی نمایش «مکبث» بر اساس نمایشنامه مطرح ویلیام شکسپیر در سال جاری گفت: زمان و مکان اجرای عمومی نمایش «مکبث» قطعی شد و قرار بر این است که این نمایش را زمستان سال جاری و بهار سال آینده در سالن اصلی مجموعه تئا‌تر شهر به صحنه ببریم.

وی درباره شیوه اجرای نمایش «مکبث» اینطور توضیح داد: برخی گمان می‌کنند که این نمایش قرار است به شکل موسیقی رپ اجرا شود که اینگونه نیست بلکه در بخش همسرایی قرار است اشعار به سبک موسیقی رپ خوانده شوند نه اینکه کل نمایش به این شکل اجرا شود.

این بازیگر و کارگردان تئا‌تر درباره بازیگران مدنظر برای حضور در نمایش «مکبث» گفت: من و فرهاد آییش در حال حاضر مشغول کار در عرصه تصویر هستیم و به همین منظور هنوز برای تعیین گروه بازیگری و اجرای نمایش «مکبث» اقدامی نکرده‌ایم. البته گزینه‌هایی را در ذهن داریم ولی هنوز وارد مذاکره با آن‌ها نشده‌ایم و قصد داریم از مهرماه کار تولید نمایش «مکبث» و انتخاب گروه بازیگری نمایش را شروع کنیم.

مکبث در راه تئاترشهر

طهماسبی درباره احتمال کارگردانی مشترک نمایش به همراه فرهاد آییش، یادآور شد: هنوز این موضوع نیز قطعی نشده چون باید ببینیم چیدمان گروه بازیگران نمایش «مکبث» چگونه خواهد بود و بر آن اساس مشخص می‌شود که آیا هر دوی ما باید بیرون از صحنه باشیم و کارگردانی کنیم یا اینکه یک نفرمان می‌تواند نقشی را هم عهده‌دار شود. همه این‌ها بستگی به چیدمان گروه بازیگری نمایش «مکبث» دارد.

وی که به همراه آییش طی ۲ سال اخیر پیگیر تولید و به صحنه بردن نمایش «مکبث» بوده‌اند، از قطعی شدن اجرای این اثر نمایشی اظهار خوشحالی کرد و افزود: برای تولید و اجرای نمایش «مکبث» هیجان‌زده هستیم و دوست داریم هر چه زود‌تر تولید و اجرای نمایش را شروع کنیم.

نمایش‌های «چمدان»، ««هفت شب با مهمانی ناخوانده در نیویورک»، «خدای کشتار»، «شام اول، شام آخر»، «پنجره‌ها»، «خانواده تت» و «کرگدن» از جمله تجربیات پیشین مائده طهماسبی و فرهاد آییش در عرصه تئا‌تر هستند.

پایان پیام.

برای خواندن مطالب دیگر می‌توانید به سایت گلونی مراجعه کنید.

ویدیوهایی درباره این موضوع در آپارات گلونی ببینید.

کد خبر : 4261 ساعت خبر : 12:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4261
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات