پوشش برفی لرستان ۵۶ درصدکاهش یافت

مدیر دفتر حفاظت و بهره‎برداری شرکت آب منطقه‎ای لرستان گفت: افزایش نسبی دما، تغییر رژیم بارش و کاهش نزولات جوی از عوامل اقلیمی وقوع و تداوم خشکسالی در لرستان است .

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، مهدی سجادی در جمع خبرنگاران، افزود: از عوامل تشدیدکننده بحران خشکسالی در لرستان توسعه کشت محصولات آبدوست، عدم رعایت الگوی کشت، برداشت‎های غیرمجاز از منابع آب سطحی و زیرزمینی و سنتی بودن شیوه‎های آبیاری است .

وی اظهار کرد: با توجه به کاهش ۵۶ درصدی سطح پوشش برفی امسال نسبت به سال‎گذشته شرکت آب منطقه‎ای اقدام به فعال کردن ۱۸ گروه گشت و بازرسی منابع آب کرد و جلسات متعددی با سازمان جهاد کشاورزی و دادگستری استان با هدف استفاده بهینه از منابع آب و اصلاح و تعیین الگوی کشت برگزار کرد .

این مقام مسئول در خصوص اقدامات انجام شده شرکت در خصوص خشکسالی، تصریح کرد: رهاسازی مدیریت شده آب سد ایوشان خرم‎آباد، تشکیل کمیته بحران و پدافند غیر عامل شرکت، فعال‎سازی شوراهای حفاظت منابع آب شهرستان‎ها، اخذ حکم سیار دادستان جهت برخورد با متخلفین و متعرضین به منابع آبی و شناسایی موتور تلمبه‎ها و چاه‎های غیرمجاز و پیگیری اقدامات قانونی و قضایی در اولویت کاری شرکت قرار گرفت .

سجادی با اشاره به نصب ۱۱۳۹ کنتور هوشمند توسط آب منطقه‎ای و شرکت توزیع برق برروی چاه‎های سطح استان، اضافه کرد: بالاترین نصب کنتورهای هوشمند آب و برق در سطح شهرستان‎های ازنا و الیگودرز انجام شده که با نصب این کنتورها روی چاه‌های کشاورزی می‎توان مدیریت مناسبی روی آب‎های زیرزمینی استان اعمال کرد.

پایان پیام

تعریف خشکسالی

خشکسالی، دورهٔ کم‌آبی است که طی آن یک منطقه با کمبود در ذخیره و منابع آبی مواجه است. از این تعریف، بلافاصله می‌توان نتیجه گرفت که دورهٔ کم‌آبی نسبت به یک منطقه به خصوص و ویژگی‌های مختلف آن سنجیده می‌شود و به سادگی نمی‌توان مفاهیم و مسائل مربوط یا برآمده از آن را در طول زمان و مکان تعمیم بخشید

کد خبر : 4658 ساعت خبر : 8:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4658
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات