کارگاه آموزشی و پاکسازی زباله در ازنا

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست لرستان، روز گذشته با همکاری انجمن زنان پژوهشگر همیار شهرستان ازنا ، شورا و دهیاری دهستان دربند و با حضور پرسنل و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست منطقه ازنا نسبت به برگزاری کارگاه آموزشی زیست محیطی با موضوع «خاک و زباله» در مجتمع آموزشی حافظ دربند صورت پذیرفت ، که پس از برگزاری کارگاه آموزشی مسیر جنگلی منطقه گردشگری این دهستان واقع در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا با جمعی از دوست داران طبیعت از زباله پاک سازی گردید.

در ابتدای مسیر پاکسازی پس از تجمع شرکت کنندگان کیسه های جمع آوری زباله و دستکش میان دوستداران طبیعت جهت پاکسازی منطقه توزیع و کار پاکسازی در کل منطقه انجام شد ، پس از آن مهندس درویشی و سرکار خانم پوریان بخشدار مرکزی شهرستان ازنا در سخنانی اهمیت حفاظت از محیط زیست را جزء اولویت های اصلی دولت بر شمردند و مقرر گردید در یک برنامه زمانبندی در طول سال با همکاری تمامی تشکل های مردم نهاد و دوستداران محیط زیست نسبت به پاکسازی سایر مناطق طبیعی و گردشگری شهرستان اقدام گردد.

خانم زرد چقایی مدیر عامل انجمن زنان پژوهشگر همیار شهرستان ازنا هدف از برگزاری این برنامه افزود : محیط زیست یعنی ، زمینی که در آن زندگی می کنیم ، هوایی که از آن تنفس می کنیم وآبی که برای آشامیدن خود وآبیاری مزارع ودرختان از آن استفاده می کنیم . انسان بدون زمین ، آب ، هوا ، گیاهان و حیوانات نمی تواند زندگی کند. همه این نعمت هایی هستند که خداوند برای ادامه زندگی به انسان بخشیده است . وظیفه ی همه ما شکر در برابر این نعمت ها ، نگه داری و بهر برداری درست از آن هاست. همه قبل از هر عملی برروی زمین و بهر برداری از منابع آن باید به آینده و سرنوشت جهان فکر کنیم و بدانیم که طبیعت ومنابع آن تنها متعلق به مانیست ، بلکه انسا نهای آینده نیز حق زندگی دارند . زمین تنها خانه مشترک برای همه انسان هاست و باید از خود بپرسیم در حفظ و زیبایی و نگه داری از منابع چقدر سهیم هستیم ، هم چنین برای کاهش آلودگی های آن چه کارهایی می توانیم انجام دهیم .

در پایان مراسم : مهندس درویشی ریس محیط زیست ازنا در خصوص فرهنگ سازی میان جوامع محلی و شهری که از دامان طبیعت استفاده می کنند ، آموزش درست خانواده ها ، فرهنگ نریختن زباله ، دفن صحیح آن و درکنار همه ی این مسائل پاکسازی محیط که به عنوان یک هدف فرعی دنبال می شود را خواستار شدند.

پایان پیام

کد خبر : 4243 ساعت خبر : 9:28 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4243
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات