کاهش ۱۵درصدی شماره‌گذاری خودروی صفر

کاهش ۱۵درصدی شماره‌گذاری خودروی صفر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از کاهش ۱۵ درصدی شماره‌گذاری خودروهای صفر در پنج ماهه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا سردار تقی مهری در جلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ویژه ترافیکی که در مقر مرکزی ستاد پلیس راهور برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره نتایج کمپین خرید خودرو صفر ممنوع و تاثیر آن بر شماره‌گذاری خودروهای داخلی، خاطر نشان کرد: بر اساس آمارهایی که پلیس دارد در پنج ماهه امسال شماره گذاری خودروی نوشماره کاهشی ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است و در حوزه نقل و انتقالات نیز کاهشی ۹٫۷ درصدی نسبت به پارسال داشتیم.

وی اضافه کرد: در مورد خودروهای وارداتی نیز شاهد کاهش ۱۷ درصدی در شماره گذاری بوده‌ایم و شماره‌گذاری موتورسیکلت نیز ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه قبل کاهش داشته است.

کاهش ۱۵درصدی شماره‌گذاری خودروی صفر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در عین حال افزود: در حوزه اسقاط خودرو در این مدت نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشته‌ایم.

سردار مهری همچنین در خصوص حریق اتوبوس‌های اسکانیا نیز اظهار کرد:‌ این حادثه به دلیل نقص فنی رخ داده و علاوه بر آن یک مورد حادثه ولوو و یک مورد اتوبوس بنز نیز وجود داشته که برخی به دلیل نقص فنی و برخی نیز به دلیل تغییراتی که از سوی راننده اعمال شده است رخ داده بود.

وی با اشاره به خودروهایی که ممکن است دارای نقص فنی باشند تصریح کرد:‌ خودروسازان و تولید کنندگان خودرو در صورتی که نقص فنی برای خودروهایشان وجود دارد باید نسبت به فراخوان مستمر و کنترل تولیدات خود اقدام کنند.

اتوبوس‌های اسکانیا نیاز به بررسی فنی بیشتری دارند

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره آخرین جزئیات حادثه واژگونی اسکانیا اظهار کرد: در این خصوص اطلاع رسانی از سوی فرمانده پلیس راه انجام شده و آخرین اطلاعات ما نیز حاکی از این است که اتوبوس حامل زائران عراقی بود و متاسفانه ۱۱ تن در این حادثه جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این حادثه یک کیلومتر پس از حرکت از مبدا رخ داده و سرعت و شدت آن نیز به حدی نبوده که این تعداد کشته بر جای بگذارد. از این رو لازم است بررسی‌های فنی درباره آن انجام شود.

سردار مهری اضافه کرد: بر اساس نتایج اولیه علت واژگونی، ناتوانی راننده در کنترل اتوبوس بوده اما علت قطعی در دست بررسی است. ضمن اینکه همانطور که بارها گفته شده اتوبوس‌های اسکانیا نیاز به بررسی فنی بیشتری از نظر مقاومت سقف، ستون و … دارند.

افزایش ۶ درصدی آمار مجروحان تصادفات در نیمه نخست شهریور

سردار مهری شهریور ماه را پرتلفات‌ترین ماه در بین ۱۲ ماه سال اعلام کرد و افزود:‌ در این بین نیز با توجه به افزایش حجم سفرها در نیمه دوم این ماه شاهد رشد تصادفات و به دنبال آن تلفات و مجروحان ناشی از حوادث رانندگی هستیم به طوری که برابر آمارهای ما از ابتدای شهریور تا ۱۵ این ماه شمار مجروحان حوادث رانندگی شش درصد افزایش داشته اما تعداد تلفات تغییری نکرده ضمن اینکه آمار نهایی باید از سوی پزشکی قانونی اعلام شود.

کاهش ۱۵درصدی شماره‌گذاری خودروی صفر

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین با اشاره به آمار اعلام شده از سوی پزشکی قانونی پیرامون کاهش ۳٫۶ درصدی آمار کشته شدگان حوادث رانندگی در چهار ماهه امسال افزود: پلیس به دنبال کاهش آمار جان باختگان حوادث رانندگی است اما برای این کار نیازمند اصلاح برخی از مقررات و استفاده از تجهیزات هستیم.

شناسایی ۳۲۰۰ نقطه پرحادثه در جاده‌های کشور

سردار مهری از شناسایی ۳۲۰۰ نقطه پرحادثه در جاده‌های کشور خبر داد و گفت:‌ با کمک سازمان راهداری این نقاط شناسایی و علامت گذاری شده است.

مبلغ جرایم حادثه‌ساز افزایش یابد

وی خواستار افزایش مبلغ جرایم رانندگی حادثه ساز و پرتخلف شد و افزود: امیدواریم با افزایش رقم جرایم در کاهش وقوع آن تاثیرگذار باشیم.

سردار مهری عدم توجه به جلو که عمدتا در پی خستگی و خواب آلودگی راننده رخ می‌دهد را یکی از اصلی ترین عوامل بروز حوادث رانندگی اعلام کرد و گفت: ۲۵ درصد حوادث نیز در بین ساعات چهار تا هشت رخ می‌دهد.

رئیس پلیس راهور ناجا سبقت و سرعت غیرمجاز، تردد از شانه خاکی و … را از جمله تخلفاتی دانست که پلیس نسبت به برخورد با آن اقدام خواهد کرد و گفت:‌ رانندگان بهتر است مسیر سفر را نیز به عنوان جزئی از سفر بدانند و برای رسیدن به مقصد عجله نکنند.

کاهش ۱۵درصدی شماره‌گذاری خودروی صفر

وی با اشاره به آغاز طرح برخورد با تجاوز به چپ در جاده‌های کشور گفت:‌به منظور کاهش آمار حوادث رانندگی این طرح به مرحله اجرا درآمده است که امیدواریم در کاهش این آمار موثر باشد. اما باید توجه داشت که مردم خودشان نقش زیادی در کاهش آمار دارند و توصیه ما نیز به رانندگان این است که حتما قبل از حرکت استراحت کافی داشته باشند و در فواصل زمانی معین نیز با متوقف کردن خودروی خود در حاشیه امن استراحت کرده و مجددا ادامه مسیر دهند.

سردار مهری با بیان اینکه در شهریور ماه امسال شاهد افزایش پنج درصدی سفر نسبت به دو ماه ابتدایی تابستان بودیم گفت: در شهریور ماه امسال ۳۷۰ تن در صحنه تصادفات جان خود را از دست داده‌اند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 4690 ساعت خبر : 12:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4690
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات