افتتاحیه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری خرم‌آباد

سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری خرم‌آباد امروز رسما افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این سازمان که حدود دو ماه از آغاز به کار آن و ستادسازی آن می‌گذرد امروز با حضور مردم و مسئولین آغاز به کار کرد.

مراسم افتتاح این سازمان اغلب به سخنرانی اختصاص داشت و کسانی چون حجت‌الاسلام حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، آقای عزیزپور مدیرکل تربیت‌بدنی استان، آقای عیدی بیرانوند شهردار خرم‌آباد، آقای وفایی عضو شورای شهر، دکتر ایرج کاظمی محقق خرم‌آبادی، محمد کاظم علیپور شاعر و منتقد خر‌م‌آبادی، مهندس والی‌زاده از مهندسان به‌نام خرم‌آبادی سخنرانی کردند.

مرثیه‌سرایی به مناسب آغاز محرم حسینی و تقدیر از تیم آتش‌‌نشانی خرم‌آباد به عنوان نائب‌قهرمان مسابقات کشوری و تجلیل از برخی مناطق شهری خرم‌آباد از دیگر بخش‌‌های این مراسم بود. مدیر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری خرم‌آباد برعهده آقای مسعود ارمغان است و ساختمان آن در خرم‌آباد، پشت بیمارستان شهید رحیمی، خیابان امت قرار دارد.

عکس‌های مراسم از آقای ولی‌الله میراسماعیلی است:

آشنایی با خرم آباد

خُرَّم‌آباد (به لری: خورمووه) بیست و سومین شهر پرجمعیت ایران و مرکز استان لرستان است. جمعیت خرم‌آباد طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران، ۳۷۳٬۴۱۶ نفر بوده‌است. شهر در ارتفاع ۱۱۴۷٬۸ متری از سطح دریا و در میان دره‌های زاگرس قرار دارد. فاصله خرم‌آباد تا تهران ۴۹۰ کیلومتر است و به دلیل قرار گرفتن در مسیر تهران – جنوب دارای اهمیت ارتباطی و راهبردی است. آزادراه شماره پنج ایران از این شهر عبور می‌کند.

در محل کنونی خرم‌آباد از دوره ایلامیان شهری با نام خایدالو وجود داشته و شهر شاپورخواست به دستور شاپور دوم بر خرابه‌های آن و در حدود محل کنونی شهر ساخته شده‌است. آثار تاریخی به جای مانده نشان می‌دهد خرم‌آباد یکی از شهرهای مهم غرب ایران در دوره ساسانیان بوده و فلک‌الافلاک یا دژ شاپورخواست از آثار به جای مانده دوره ساسانیان نماد شهر است. خرم‌آباد همچنین یکی از پایتخت‌های هزاراسپیان و آل حسنویه بوده‌است.

پایان پیام

 

کد خبر : 6413 ساعت خبر : 2:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6413
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات