افتتاح سالن ورزشی شهید بیرانوند در خرم‌آباد

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

قبلا هم روزنامه را با خبرهای ورزشی آغاز کرده‌ام. حالا هم که یک خبر ورزشی خیلی خوب داریم روزنامه را با این خبر آغاز می‌کنم که از فارس بود. ظهر امروز طی مراسمی با حضور مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری لرستان، شهردار و اعضای شورای شهر و جمعی از اهالی ورزش خرم‌آباد سالن ورزشی چند منظوره شهید حشمت‌الله بیرانوند در خرم‌آباد به بهره‌برداری رسید. جافر وفایی در اینباره گفت: با توجه به توجه ویژه شورای شهر خرم‌آباد به اماکن ورزشی با تفاهم با بخش خصوصی که در حال ساخت برج‌های دو قلوی کیو است، سالن ورزشی ۲۲ بهمن نیز خارج از سهم ۲۵ درصدی شهرداری از این طرح توسط بخش خصوصی احداث می‌شود.

ولی اله منتظری، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال لرستان به تعهد ۱۳۰ درصدی کمیته امداد استان برای ایجاد اشتغال اشاره کرد و اظهار داشت: سهم کمیته امداد لرستان ایجاد چهار هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در سال جاری است. وی تعداد طرح‌های ثبت شده در سامانه رصد را ۸۷۷ طرح دانست و عنوان کرد: از محل تسهیلات کمیته امداد استان به ۱۸۱ طرح تسهیلات پرداخت شد که ارزش آن حدود یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان بوده است.

طی خبری که تسنیم داشت مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه بروجرد خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب کشورهای اسلامی برای فاجعه منا شد. وی با بیان اینکه باید پاسخی درخور این واقعه به کارگزاران حج سعودی داده شود، گفت: شایسته است با برنامه‌ای هماهنگ و منسجم در راستای جلوگیری و اقدام پیشگیرانه نسبت به سال‌های آینده و تأمین امنیت جانی حجاج بیت‌الله الحرام اقدام شود.

تسنیم امروز خبری هم از مدیر کل جهاد کشاورزی لرستان داشت. مهرداد غضنفری ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: بعد از عملکرد بخش کشاورزی از صندوق توسعه در سال گذشته، خوشبختانه در تقسیم‌بندی فاز نخست اعتبارات صندوق، استان لرستان خوب دیده شد که البته در کلیت موضوع فاز نخست ابلاغ سهم بالایی نداشت ولی با توجه به آمار دیگر استان‌ها، لرستان در رتبه چهارم قرار گرفت. وی با بیان اینکه ۱۹۴ طرح کشاورزی راکد در استان لرستان وجود دارد، عنوان کرد: برای فعال‌سازی این طرح‌ها حداقل ۶۲ میلیارد تومان اعتبار لازم است. غضنفری اظهار داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی استان و وجود طرح‌های راکد و نیمه فعال، سازمان جهاد کشاورزی لرستان به دنبال کارهای بزرگ است تا بتواند از منبع اعتباری مشکلات آن‌ها را حل‌ و فصل کند.

استاندار امروز خبری از اختصاص اعتبار به مشاغل خانگی داشت که فارس نوشت. هوشنگ بازوند ظهر امروز در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال لرستان در خرم‌آباد اظهار کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی همه بانک‌ها در کلان حداقل باید ۲۵ درصد را به کشاورزی اختصاص دهند و این اختیار را به استان‌ها داده است که هر استان با توجه به رونق کشاورزی از این مصوبه در خور نیاز خود استفاده کند. استاندار لرستان در ادامه گفت: هشت میلیارد تومان نیز به مشاغل خانگی به متولی‌گری کمیته امداد و بهزیستی اختصاص داده‌ایم، بعضی بانک‌ها به این مصوبه که در شهریورماه ابلاغ شده بود، عمل کرده و بعضی از بانک‎ها نیز هنوز عمل نکرده‎اند.

آخر روزنامه هم برویم سراغ خبر هنری از مهر. البته خبر هنری‌مان زیاد است اما به بخش کوچکی از آن اشاره می‌کنیم. شامگاه شنبه مراسم اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر لرستان برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تقدیر به عمل آمد. در بخش جایزه اول بازیگری زن تندیس جشنواره و مبلغ نقدی پنج میلیون ریال به حدیث رشنو برای بازی در نمایش «ما هم مردمی بودیم» اهدا شد و در بخش جایزه اول بازیگری مرد تندیس جشنواره و مبلغ نقدی پنج میلیون ریال به امین ابراهیمی برای بازی در نمایش «ما هم مردمی بودیم» اهدا شد. در بخش اثر برگزیده هیئت داوران بدون هیچ اولویت بندی آثار «ما هم مردمی بودیم» و «رقص قلم در ستون جراید» را برای حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیرخانه این جشنواره معرفی می کند. همچنین نمایش «متد» به کارگردانی ستار مهرشاد مشروط به پذیرش توسط اداره کل هنرهای نمایشی برای حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیرخانه این جشنواره معرفی می شود.

کد خبر : 6072 ساعت خبر : 9:17 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6072
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات