تله کابین در گهر صرفه اقتصادی ندارد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، مهندس نبی‌الله قائدرحمتی، معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان بیان کرد: سایت گردشگری دریاچه گهر یکی از مناطق دیدنی و زیبای منطقه حفاظت شده اشترانکوه است که هر ساله با شروع فصل گرما شمار زیادی از افراد برای بازدید از آن به این منطقه وارد می‌شوند.

وی اضافه کرد: در چند وقت اخیر اداره کل میراث فرهنگی استان برای بازدید بهتر و بیشتر گردشگران از این منطقه سعی در راه اندازی تله کابین داشت؛ طی مکاتباتی که با دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان محیط زیست صورت گرفت آن‌ها با نصب آن موافقت نکردند و برای آن مجوز صادر نکردند.

قائدرحمتی ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان هیچگونه اختیاری در صدور مجوز ساخت و ساز در این منطقه را ندارد و هرگونه اقدام در آنجا براساس رعایت ضوابط خاصی انجام می‌گیرد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان یادآور شد: همچنین نصب تله کابین تا سه کیلومتر صرفه اقتصادی دارد در حالیکه از چشمه خرم تا کنار دریاچه ۱۰ کیلومتر است و از نظر اقتصادی نیز به صرفه نیست.

وی خاطرنشان کرد: قرار بود که تله کابین تا پنبه کار انجام گیرد که با ممنوعیت دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق مواجه شد. لذا اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان بنابر وظیفه قانونی خویش مخالف هر گونه ساخت و ساز در منطقه حفاظت شده گهر است و با متخلفین به شدت برخورد می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 5668 ساعت خبر : 11:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=5668
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات