توزیع ویتامین دی در لرستان

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

در مدارس لرستان شیر و ویتامین D توزیع می‌شود. این خبر هم از تسنیم بود. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در رابطه با بیماری کمبود ویتامین D، عنوان کرد: کمبود ویتامین D عامل بروز بیماری پوکی استخوان و سرطان‌های مختلف است و سال ۹۱ در ارزیابی و بررسی که در سطح کشور انجام شد ۷۱ درصد از نوجوانان و ۴۱ درصد از کودکان زیر شش سال کمبودهای متوسط تا شدید ویتامین D داشته‌اند و سال ۹۲ در بررسی‌های انجام‌شده در لرستان نشان داد که ۹۷ درصد کودکان و در سال ۹۳، ۷۲ درصد کودکان استان دچار کمبود ویتامین D هستند. وی بابیان اینکه توزیع مکمل ویتامین D در مقاطع دبیرستان و راهنمایی انجام می‌شود، تصریح کرد: بر اساس تحقیقات به‌عمل‌آمده دانش آموزان با کمبود ویتامین D روبه‌رو هستند که با غنی‌سازی شیر به دنبال حل آن هستیم. معاون آموزش و پرورش لرستان هم گفت:
۶۵ هزار و ۱۶۱ نفر دانش‌آموز ابتدایی در لرستان گروه هدف در برنامه توزیع شیر غنی‌شده است. گروه هدف در برنامه توزیع شیر غنی‌شده مراکز ابتدایی است که تا آخر اردیبهشت‌ماه باید توزیع شود.

در تیراندازی شب گذشته خرم‌آباد که به دلیل اختلاف دو همسایه اتفاق افتاد یک نفر کشته و یک نفر زخمی شده است. تسنیم نوشت در پی اختلافی که دو همسایه در شهرستان خرم‌آباد داشتند یکی از همسایگان که جوان ۳۰ ساله‌ای بود پس از درگیری لفظی با اسلحه ساچمه‌زنی به‌طرف همسایه خود شلیک می‌کند که در این اتفاق دست مرد همسایه زخمی و بر زمین می‌افتد. ضارب پس از شلیک تیر به سمت مرد همسایه به گمان اینکه این فرد به قتل رسیده است به منزل خود رفته و پس از قفل‌کردن درب‌ها با همان اسلحه به سر خود شلیک و خودکشی می‌کند.

مهر امروز خبری از رتبه اول اهدای خون زنان لرستانی داشت. مدیر کل انتقال خون لرستان در اینباره گفت: علیرغم وجود تنها یک پزشک در مرکز استان با سه نوبت کاری و سه مرکز خونگیری، فقدان اعتبار به کارگیری پزشکان قرارداد حجم کار و عدم توجه مسئولین استان به این موضوع مهم همچنان بانوان اهداکننده خون استان لرستان رتبه نخست درصد اهدای خون بانوان کشور را برای پنجمین سال متوالی حفظ کرده‌اند.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات لرستان امروز برخورد برخی دستگاه‌های اجرایی لرستان با رسانه‌ها را نامناسب دانست. عزت‌الله چنگایی ظهر دوشنبه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان با بیان اینکه برای انجام امر اطلاع رسانی اگر رسانه‌ها را در اختیار نداشت نمی‌توان به موفقیت رسید اظهار داشت: برای بیان اقدامات دولت از حضور رسانه‌ها غافل شده و مدام بر آن‌ها خرده می‌گیریم در این صورت چگونه می‌توان انتظار اطلاع رسانی از آن‌ها را داشت. رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات لرستان برخورد برخی دستگاه‌های اجرایی استان با رسانه‌ها را نامناسب دانست و افزود: حمایت از رسانه‌ها تنها به مسائل مالی برنمی‌گردد بلکه تعامل درست با آن‌ها از سوی دستگاه‌ها نیز موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد. خانه مطبوعات لرستان حاضر است تفاهم نامه‌ای در این خصوص منعقد کرده تا کارهای مستند و رسانه‌ای در این خصوص صورت گیرد.

تیم خیبر خرم‌آباد که امروز در ورزشگاه شهدای شهرقدس تهران به مصاف پیکان تهران رفت با نتیجه ۳-۲ مغلوب شد. گل‌های تیم خیبر را حمید گلزاری و علی صدرا به ثمر رساندند.
با آرزوی موفقیت برای تیم خیبر خرم‌آباد در بازی‌های بعدی.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 6698 ساعت خبر : 10:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6698
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات