طنز «سه‌نقطه» سه شماره‌ای شد

طنز «سه‌نقطه» سه شماره‌ای شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی سومین شماره مجله طنز سه‌نقطه منتشر شد. شماره سوم مکتوب طنز سه‌نقطه، با آثاری از امرالله احمدجو، مهدی استاداحمد، اسماعیل امینی، سعید بیابانکی، محمدحسین جعفریان، محسن رضوانی، ابوالفضل زرویی نصرآباد، رضا ساکی، شهرام شکیبا، علی‌اکبر قاضی‌زاده، محمدکاظم کاظمی، حسام‌الدین مقامی‌کیا، هادی مقدم‌دوست، یوسفعلی میرشکاک، سیدعلی میرفتاح و دیگر نویسندگان و شاعران طنزپرداز منتشر شد. این شماره مجله سه‌نقطه، علاوه بر صفحات همیشگی، یک ویژه‌نامه با موضوع عشق و ازدواج نیز با عنوان «همه‌چیز درباره دوتا شدن» دارد.

سومین شماره از مکتوب طنز سه‌نقطه که به سردبیری امید مهدی‌نژاد و از سوی انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود در ۲۳۲ صفحه و با قیمت ۱۰۰۰۰ تومان بر پیشخان دکه‌های مطبوعاتی و کتابفروشی‌ها رفته است.

طَنز، هنری است که عدم تناسبات در عرصه‌های مختلف اجتماعی را که در ظاهر متناسب به نظر می‌رسند، نشان می‌دهد و این خود مایه خنده می‌شود. هنر طنزپردازی، کشف و بیان هنرمندانه و زیبایی‌شناختی عدم تناسب در این «متناسبات» است.

طنز هنری مکتوب است و اجرای آن در دیگر گونه‌های نمایشی به‌طور نمونه تئاتر، سینما یا تلویزیون، کمدی نامیده می‌شود.

طنز در لغت به معنای طعنه زدن است ولی معنای اصلی که در قبل به کار می‌رفته‌است به معنای تیغ جراحی می‌باشد.

معادل انگلیسی طنز satire است که از satira در لاتین گرفته شده که از ریشه satyros یونانی است. satira نام ظرفی پر از میوه‌های متنوع بود که به یکی از خدایان کشاورزی هدیه داده شده بود و به معنای واژگانی «غذای کامل» یا «آمیخته‌ای از هرچیز» بود.

پایان پیام

کد خبر : 5850 ساعت خبر : 9:47 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=5850
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات